אריה דרעי
אריה דרעיצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גורמים מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו פנו ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי כדי לבחון עמו את האפשרות שיתמנה לראשות הממשלה ברוטציה למשך השנה הראשונה וזאת על מנת לאפשר לגדעון סער להצטרף לממשלת ימין. דרעי דחה את הפנייה.

בעיתון "ישראל היום" דווח כי למרות תשובתו השלילית של יו"ר ש"ס, ניסו בכירים בליכוד, בשליחות נתניהו, לשכנע אותו לקבל את ההצעה וזאת על מנת לצאת מהפלונטר הפוליטי. גורמים בש"ס אישרו את הדברים. מלשכת דרעי נמסר כי "השר דרעי לא מעוניין בתפקיד ראש הממשלה".

במקביל להצעה שהועברה לדרעי, נתניהו שוקל להציע לנפתלי בנט או לבכיר בליכוד לכהן ראשון ברוטציה בראשות הממשלה, מתוך הנחה שלקונסטלציה כזו גדעון סער יסכים להצטרף.

בתוך כך, יו"ר כחול לבן בני גנץ העביר מסר ולפיו תמורת שנת כהונה ראשונה כראש ממשלה, יסכים לשבת בממשלת נתניהו, זאת למרות התחייבויותיו שלא לעשות כן. בעקבות המסר שהועבר על ידי מקורב לגנץ, נפתחו מגעים בין הצדדים, כשבבסיסם מתווה לממשלת רוטציה כאשר בשנה הראשונה יעמוד בראשות הממשלה בני גנץ, ויכהן במקביל גם כשר הביטחון, ולאחר מכן יחליף אותו נתניהו למשך שנתיים, שאחריהם יטול שוב גנץ את ההובלה.

בימים האחרונים הבין נתניהו שממשלת אחדות בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד עשויה לקום בסבירות גבוהה, ולכן הוא בוחן ברצינות מתווה שבמסגרתו הוא יכהן כראש ממשלה חליפי ואת תפקיד ראש הממשלה בפועל הוא יתן לאדם שעימו גדעון סער יסכים לשבת בממשלה, כדוגמת אריה דרעי, בנט או בני גנץ.