זמן ליקוט בזמן אביב
זמן ליקוט בזמן אביבצילום: סיטי אליהו

עם רוח האביב שהגיע, ומצב התחלואה הנמוך בישראל, עמותת זמן גליל מערבי תקיים השנה את פסטיבל אביב זמן גליל מערבי, בסוף השבוע הראשון של חודש מאי.

בין התאריכים 6-7.5 יתקיימו מגוון אירועי תרבות, אמנות, פנאי, טבע, מפגשים וקולינריה באווירה גלילית ייחודית.

בין שלל הפעילויות בפסטיבל, יהיו כמה שיתופי פעולה מסקרנים בין תיירנים גליליים.

סטודיו TIN-TIME יגיע להתארח בסוד הפלא הקיבוצי בכפר מסריק, לסדנת "דימיון בצלחת" בה יוצרים קולאז' ייחודי על צלחת באמצעות חומרים בשימוש חוזר.

למחרת תתארח במקום השוקולטיירית שלומית זמיר מסטודיו אודט-בוטיק שוקולדים, לסדנת שוקולד מתוקה בה מזלפים פרחי אביב מתוקים ומכינים סוכריות פרחים מתוקות משוקולד.

מורת הדרך איילת בר מאיר, תוביל סיור מיוחד, המספר את סיפורה המיוחד של גלידת בוזה וקיבוץ סאסא שבו היא הוקמה. כמובן שהסיור ילווה בטעימות. אמנון גופר יכלול בסיור שלו בתרשיחא "כלת הגליל" את המאפייה החדשה ללא גלוטן טאפלו באחת הסמטאות הציוריות בכפר, וההיסטוריונית שלי-אן פלג, להרצאה מרתקת על חייו של נפוליאון ומסעו לארץ ישראל.

מי שתככב בהרבה מן הפעילויות בפסטיבל, היא העיר עכו, אליה יגיעו כמה ממורי הדרך של הגליל, ויראו את הייחודיות של העיר הזו, וכמה רבדים שונים יש בה. גבי זהר ייקח לטיול תיאטרלי "רוחות רפאים בעכו", בו מכירים את עכו המסתורית באמצעות הדמויות השונות והמגוונות, שהתגוררו וחיו בעיר הזאת במהלך אלפיים השנה האחרונות.

כרמית ארבל תיקח את המבקרים למקומות הפחות מוכרים בעיר, בסיור "לגלות עכו אחרת". יחד נכנסים אל הסמטאות המיוחדות ואל הפינות הפחות-מוכרות של עכו, פוגשים אנשים מעוררי השראה ומגלים עולם קסום ומרהיב כולל התנסויות חוויתיות. ועמרי אבידר יוביל סיור טעימות יוצא דופן בעכו של לילות הרמאדן, אז העיר משתנה ולובשת חג: אורות, מאכלים מיוחדים והמונים בסמטאות.

וכמובן שאי אפשר לדמיין את החגיגות בלי לציין את המסעדות, הבשלניות והבשלנים שחוזרים סוף סוף לארח.

שפי במושב מנות, יקיים אירועBeer Garden עם שלל בירות מתוצרת הבית לצד המבורגר משובח אל מול נוף עוצר נשימה.

במהלך הפסטיבל אתרי התיירות יציעו גם שלל מבצעים והטבות מיוחדים.