משה ליאון
משה ליאוןצילום: חזקי ברוך

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, כינס אמש (ראשון) דדיון הערכת מצב עם נציגי שכונות העיר מכל המגזרים, גורמי ביטחון והעירייה.

בתחילת דבריו ציין ראש העיר כי בהמשך לתהליך ההידברות וההתמודדות עם הקורונה, כך הוא מבקש להמשיך את הדיאלוג גם עכשיו.

ראש העיר ציין כי אין שום הגבלה בעיר, והדבר היחיד שמנסים להשיג זה סדר, פשוט כדי למנוע היפגעות אנשים באירועים המוניים, כמו באירועים דוגמת ברכת הכהנים בכותל המערבי. בלי קשר, הבטיח ראש העיר לפעול מול גורמי הביטחון כדי להסיר את הגדרות בשער שכם, מאמצים שנשאו פרי.

נציגי הציבור ממזרח העיר ציינו כי עיקר האתגר הוא בהתנהלות בני הנוער.

נציגי שכונות מזרח העיר שיבחו את ראש העיר ליאון, על שיתוף הפעולה בשנת הקורונה, וציינו את האוזן הקשבת והחיבוק החם שקיבלו בכל אתגר שהציפו, גם בסוגיות שגרתיות.

הנציגים אף ביקשו לעשות כל מאמץ בשכונות, ובשיתוף ראש העיר, כדי להפסיק את האלימות ואת ההסלמה ברחובות. הנציגים ביקשו גם את סיוע ראש העיר בגישור מול משטרת ישראל.

בהמשך להערכת המצב, הנחה ראש העיר, משה ליאון, לקיים דיאלוג עם כוחות הביטחון להסרת הגדרות בשער שכם, ולתגבר את אירועי התרבות והקהילה במזרח העיר, זאת על רקע ציון חודש הרמדאן.

בהתאם לכך תקיים העירייה מופעים מוזיקליים, סרטי קולנוע, יריד דוכנים, ערבי קהילה, מופעי רחוב, טורניר כדורגל שכונתי ועוד מנעד עשיר של אירועי תרבות, חברה וספורט, אשר יתקיימו בפריסה רחבה בשכונות מזרח העיר לרווחת התושבים. כך למשל יוצגו ממערת צדקיהו ועד שער הפרחים מופעי קפוארה, ליצנים, שירה, סיפורים וחלוקה של תמרים ומים.

בעיריית ירושלים מציינים כי אירועים אלו מצטרפים לתכנית תרבותית עשירה ומגוונת המיועדת לתקופה זו הכוללת: מופע תיאטרלי ובידור מפולקלור רמדאן, מופעי מוסיקה, ליצנים, ריקודי בובות וציורי פנים, ערבי אומנות המשלבים בין שירה קלאסית וארוחה לשבירת הצום, הרצאות, מופעי סיפור ושירה, פסטיבל חג עיד אל פיטר.

בסיום אמר ליאון: "אף אחד מאיתנו לא שמח מהמצב. הפוך, כולנו עצובים ומבקשים לשנות אותו ומיד, ולהחזיר את השלווה לעיר. זה תלוי רק בנו. בתושבים, במנהיגי המגזרים והשכונות, ובמנהיגים הנבחרים. זה בידיים שלנו, של כולנו וזה אפשרי".

"הנחתי את גורמי העירייה להמשיך ולהעניק לתושבי מזרח העיר כל סיוע במהלך החג, ובכלל זה תגבור מיידי של אירועי תרבות וספורט לצעירים. לאפשר ככל שניתן היתרי מסחר לרוכלים וכמובן המשך אפשרות חופשית ופתוחה לחגיגות החג", הוסיף.

"אני מדגיש שאין כל הגבלה על התפילות אלא רצון לאפשרן תוך שמירת הסדר וביטחון ההמונים. אני קורא לכולנו, שוב, לנהוג באחריות ובשום שכל. אני משוכנע שיחד נתגבר על כל משבר", הדגיש ראש העיר.