אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

עמותת 'עד כאן' הגישה לפני כשבועיים תביעת לשון הרע בסכום של 150,000 ש"ח נגד עו''ד כרמל פומרנץ בגין הוצאת דיבה ולשון הרע שפורסמו במאמר שכתבה.

המאמר פורסם באתר עיתון 'הארץ', ובתביעה נטען כי למרות מכתב התראה שנשלח לפומרנץ המאמר לא הוסר.

לפי כתב התביעה, שהגיש עו"ד מיכאל דבורין לבית משפט השלום בתל אביב, פומרנץ העלילה על 'עד כאן' כי הובסו בהליך משפטי וכאילו הראיות שהביאו נדחו על ידי בית המשפט. במאמרה כתבה פומרנץ "הראיות הוצגו ונדחו על ידי בית המשפט בפסק דין מפורט ומנומק בן 18 עמודים. האם מישהו יגבה מ'עד כאן' את מחיר השקרים?".

בתביעה פורט כי פומרנץ התכוונה ליצור מצג שווא לפיו 'עד כאן' היו חלק מההליך המשפטי המדובר, דבר שאיננו נכון. יתרה מכך, פומרנץ פרסמה אף את שמותיהם של אנשי 'עד כאן' במטרה להראות את גודל מעורבותם בהליך המשפטי – בו הפסידו, "דבר שכאמור לא היה ולא נברא".

בהמשך נכתב כי פומרנץ היתה מודעת לכך ש'עד כאן' לא היו צד בהליך המשפטי אותו סיקרה, ובכל זאת הציגה כאילו הפסידו בהליך. "התובעת במודע ובכוונת זדון פרסמה שקרים כנגד התובעת והאשימה אותה בשלל טענות חמורות, והכל מתוך ניסיון להשחיר את שמה ולנסות להרתיע אמצעי תקשורת מלעבוד עמה ולפרסם את חשיפותיה. זאת ניתן לראות מבחירת כותרת המאמר – "עיתונאים בשבי כזבי 'עד כאן'".

פרסומיה השקריים של פומרנץ יצרו שיח ציבורי ארצי של תגובות הכוללות השמצות, שקרים וכינויי גנאי שונים, אשר מוסיפים לנזק רחב ההיקף לתדמיתו של ארגון 'עד כאן' ושל העובדים בו.

עו"ד מיכאל דבורין שלח מכתב התראה לפני הליכים לפומרנץ, בדרישה להסיר את המאמר ולפצות את ארגון 'עד כאן', אולם פומרנץ לא נענתה לדרישות "משכך בלית ברירה נאלצת התובעת להגיש כתב תביעה זה".

יוסף אקרמן מנהל המחלקה המשפטית בעד כאן מסר "הגיע הזמן שגורמים אנטי ישראלים הפועלים נגד מדינת ישראל ישלמו מחיר על השקרים שלהם. בעקבות החשיפות האחרונות שלנו שהביכו גורמים אנטי ישראלים כאלה ואחרים, אנו עדים לניסיון לקעקע את אמינות הארגון באמצעות הפעלת לחץ של הארגונים הללו על כלי התקשורת, לבל ישתפו עמנו פעולה.

ההתנהגות הבריונית הזו והניסיון לפגוע בשמו הטוב של הארגון לא יעברו בשתיקה, 'עד כאן' לא תירתע מפני הוצאת לעז ושקרים עליה ותמשיך לפעול למען מדינת ישראל וערכיה'', הוסיף.

התביעה מבקשת מביהמ"ש לחייב את פומרנץ לשלם לארגון פיצוי בסך 150,000 ש"ח וכן לחייב אותה לפרסם תיקון של הפרסומים ובצדם התנצלות.