יאיר נתניהו
יאיר נתניהוצילום: FLASH90

בית משפט השלום בתל אביב דן היום (שני) בתביעות הדיבה ההדדיות שהגישו מכון מולד ובנו של ראש הממשלה נתניהו, יאיר, זה נגד זה.

במהלך הדיון שנערך היום נחקרה מנכ"לית מולד על ידי עורך דינו של יאיר נתניהו, יוסי כהן, ולאחר מכן חקר פרקליט מכון מולד, עו"ד גלעד שר, את יאיר נתניהו.

במהלך החקירה שאל שר את נתניהו: "האם יש גוף שנקרא 'הקרן להשמדת ישראל'?". נתניהו הבן השיב: "יש גוף שנקרא הקרן החדשה, שמקבל כסף מארגונים עוינים. יש גוף שנקרא קרן ישראל החדשה שלפי טעמה רוצה לגרום לישראל להפסיק להיות מדינה יהודית, להציף את ישראל במסתננים, פועלת לאיחוד משפחות של פלסטינים, תורמת למחבלים שרצחו יהודים ועותרת כדי לא להרוס להם את הבית - דבר שהוא חיוני. הקרן מממנת ארגונים שפועלים להפוך את ישראל ל'מדינת כל אזרחיה'".

עו"ד שר שאל מה מעשיו כיום, ועל כך השיב נתניהו: "יש לי תוכנית שבועית ברדיו גלי ישראל, ואני לומד בבינתחומי. אני מקבל משכורת חודשית כשכיר".

בהמשך ביקש עו"ד שר להוכיח את נכונות הפרסום של ארגון מולד נגד יאיר נתניהו, "בוא נעבור עובדה אחר עובדה בפרסום (של מולד) נגדך. כל הארוחות האלו שאתה סועד על חשבון משלם המסים הישראלי זה נכון?". נתניהו השיב על כך: "מה זאת אומרת? אני אמור לשלם על הפיצה? מה זו השאלה המפגרת הזאת? מעולם המדינה לא שילמה כשאכלתי במסעדה".

עו"ד שר המשיך: "כל ההוצאות שלך, כולל הארוחות גם יום יום עם שועי עולם, הנשיא לשעבר טראמפ, פומפאו, הן על חשבון משלם המסים". נתניהו תקף בחזרה: "כשאני אוכל בבית, לא עושים חלוקה מסוימת על הסלט והחביתה. אני משלם בעצמי מכספי על טיסות בכסף שלי. איך אפשר לחלק את זה בכלל? תקציב מעון ראש הממשלה הוא שני מיליון שקל, תקציב הנשיא הוא 80 מיליון אבל זה פחות מעניין אתכם אם הילדים שלהם אוכלים בפאקינג שם. אני לא משלם על ארוחות במעון".

אחר כך נשאל נתניהו הבן על סידורי האבטחה. "אף פעם לא היה לי רכב ממוגן, יש לי בדיוק אותו רכב שיש לפדופיל אהוד ברק", השיב יאיר נתניהו ועורר עליו את חמתה של השופטת חנה גלוקמן, שלא אהבה את הכינוי שהצמיד לברק.

נתניהו לא נררתע והטיח "מותר לי לענות מה שבא לי. מי שמחליט על האבטחה זה החלטה מקצועית של ועדה".

עו"ד שר: "היה פרסום בשנים האחרונות שהיית מובטל או סטודנט, שכל הוצאותיך מומנו על ידי הציבור. הפרכת פרסום כזה?". נתניהו: "אוטו זה חלק ממכלול האבטחה שעליה החליטה ועדה מקצועית, לא אבא שלי ולא אני".

אחר כך נשאל נתניהו על יחסיו עם איש העסקים ג'יימס פאקר, שלפי פרסומים שונים העניק לו לכאורה כמה הטבות. עו"ד שר: "אתה מכיר את ג'יימס פאקר. מה לא נכון במה שפורסם על יחסיך איתו?". נתניהו: "הכי פשוט, אמרתם שהנסיעה בסקי באספן הייתה הנסיעה היקרה ביותר על חשבון משלם המסים לאבטחה. זה לא נכון, חובת ההוכחה עליכם מאז ועד היום. הייתי שם בחופשה, הכרנו דרך ההורים שלי".

עו"ד שר: "הוא בן גילך?". נתניהו: "לא. הוא גם לא בגיל של אבא שלי. באותה תקופה הייתי כולל אותו במאגר החברתי שלי". עו"ד שר: "היית במלון שלו בניו יורק?". נתניהו: "כן". עו"ד שר: "היית בסוויטה שלו ברויאל ביץ' בתל אביב?". נתניהו: "הייתה לו דירה ריקה, אז שאלתי אותו 'היי, תגיד, כשאני בתל אביב יש מצב שאתה משאיר לי את המפתח?'. הוא ענה 'כן'. לא גרתי שם, לא הייתה לי אפילו מברשת שיניים, I was crash over אחרי מסיבה בשלוש בלילה".

עו"ד שר המשיך לשאול בנוגע ליחסים עם פאקר: "מי מימן לך את הבילויים יחד איתו?". נתניהו: "הטיסה הייתה בכל מקרה כשאני הצטרפתי מניו יורק לאספן. טסתי לניו יורק לבקר חברים, וזה היה בזרימה". עו"ד שר: "הוא מעולם לא מימן לך בילוי?". נתניהו: "הלכנו לארוחת ערב איתו ועם מריה קארי (הזמרת). לא שילמתי על ארוחת הערב".