מצבתו המנופצת של הרב לוי ביסטריצקי
מצבתו המנופצת של הרב לוי ביסטריצקיצילום: באדיבות המצלם

מצבתו של הרב לוי ביסטריצקי, רבה המנוח של העיר צפת, נופצה בימים האחרונים. זו הפעם הרביעית שמצבתו של הרב מחוללת בשנים האחרונות.

למשפחתו של הרב ביסטריצקי אין מושג מה מניע את האנשים שמחללים פעם אחר פעם את קברו של אביהם, 19 שנים לאחר פטירתו. בתוך כך, המשטרה עצרה 2 קטינים בחשד להשחתת הקבר.

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו חיזק את משפחתו של הרב ביסטריצקי וגינה את ביזוי כבוד המת. "במצבה יש מקום כבוד לנפטר וכבוד לחיים", כתב הרב לאו. "איני יודע כיצד העז מישהו להרים יד לפגוע במצבה. הדבר חמור שבעתיים שמעצשה נפשע זה חוזר על עצמו מידי פעם".

"כבר לפני שהוא נפטר מישהו דרס אותו וניסה לרצוח אותו", סיפר בנו, ישראל ביסטריצקי, בשיחה עם ערוץ 7. "הוא פצע אותו מאוד קשה והתנכלו לו ממש בכל השנים האחרונות של חייו".

לדבריו, "בשנים האחרונות זאת הפעם הרביעית שמנפצים לו את הקבר. בכל השלוש פעמים האחרונות העברנו את זה בשקט, אבל הפעם אנחנו גם צריכים להחליף את כל המצבה וזה דבר שלא יכול להמשיך; גם כשהוא נפטר ממשיכים לתקוף אותו".

מצבתו המנופצת של הרב לוי ביסטרציקי
מצבתו המנופצת של הרב לוי ביסטרציקיצילום: באדיבות המצלם

כאמור, למשפחתו אין מושג מה היא זהותו ומניעיו של המחלל. "אנחנו לא יודעים", אמר הבן. "עכשיו זאת הפעם הראשונה שהמשטרה עצרה כמה נערים-קטינים. אנחנו לא יודעים מי עומד מאחורי זה ולמי יש אינטרס בזה. אין לנו מושג. אנחנו רוצים שהתופעה הזאת תסתיים. זה דבר שלא נותן לנו מנוחה".

"אנחנו לא יודעים, הכל שמועות", הוסיף ביסטריצקי. "אין לנו שום מושג. יש הרבה השערות אבל אנחנו לא יודעים כלום. אין לנו שמץ של מושג. עכשיו זאת פעם ראשונה שאנחנו מרגישים שהם (משטרת ישראל, י"ג) עושים משהו. אנחנו נדע שהם עושים משהו רציני כשדברים כאלה לא יקרו".

ביסטריצקי הדגיש: "גם אם זה באמת קטינים כמו השמועות, צריך להבין מי עומד מאחורי זה. קטין לא קם בבוקר והולך לחפש את המצבה של הרב ביסטריצקי בשביל לנפץ אותה. מישהו אמר לו איפה הוא קבור".

הוא תיאר את הפחד והחשש שעולה בכל פעם שהוא נוסע לפקוד את מצבת אביו. "זאת הרגשה נוראית ביותר", אמר. "יש לנו את הפחד הזה. בשבוע שעבר הייתה לו יום הולדת ואני מקפיד לנסוע בכל יום הולדת מירושלים לקבר שלו ובשנים האחרונות אין פעם שאני בא להתפלל בקבר ואני לא חושש מהמחזה הזה. יש לנו את הפחד הזה כבר מהפעם הראשונה. תחשוב מה קורה כשזה בפעם הרביעית".