יהודית קצובר ונדיה מטר
יהודית קצובר ונדיה מטרצילום: באדיבות המצולמות

אולי זו העובדה שאת המו"מ הקואליציוני אתם מנהלים בחדרים סגורים, אולי זו העובדה שמאז הבחירות רבים מכם לא יצאו אל הרחובות לשמוע את העם ואולי זו כל סיבה אחרת, אך התוצאה אחת: מנהיגי מחנה הימין וראשי מפלגות הימין, אנחנו בשעת חירום ואנו מרגישים שאתם מנותקים!

נראה שכל כך הרבה אירועים התנקזו לתקופה אחת קצרה, התקופה הזו, רק כדי לעורר אתכם, מנהיגי מחנה הימין, אבל ההשכמה הזו אינה מתרחשת והעם מתבונן בכם מלמטה למעלה והוא נבוך.

בעוד ממשל ביידן מסיר את הסנקציות מהאיראנים, נכנע לדרישותיהם וחותר להסכם גרעין במתכונתו המסוכנת, ממשיכים האיראנים להלהיט את המזרח התיכון ומגששים את דרכם לקביעת יתד מוצקה בממלכת ירדן, ובכך צפוי גבולה המזרחי של ישראל, הארוך ביותר שלה, להפוך לזירה מסוכנת כפי שלא הייתה מעולם.

ממשל ביידן ממשיך למחוק בשיטתיות את מורשת ממשל טראמפ, מחזיר צעד אחר צעד את מעמדה של הרשות הפלשתינית, את הזרמת תקציביה ואת השפעתה על המדיניות האזורית. במקביל מואצים המהלכים נגד ישראל בבית הדין בהאג.

ברחובות ישראל מתחדש טרור ערבי, יהודים נרגמים, נרדפים ומושפלים ברחובות, אנשי ביטחון מוכים באין מענה, בקבוקי תבערה, זיקוקים וירי הופכים לשגרת יומה של מדינת ישראל המותקפת מבית ומחוץ. אדמות המדינה נגזלות בידי הערבים בעזרת האירופאיים, ביהודה ושומרון וכן בנגב.

ובנוסף מרחף המשבר הכלכלי, נגזרת הקורונה, שעדיין נותן את אותותיו על בעלי עסקים ועובדים. כל אלה אמורים היו להוביל את הנהגת הימין להתכנס ולרקום במהירות האפשרית קואליציה איתנה שתציב מענה לאתגרים הללו ולאחרים.

אך בעוד הטיטאניק הישראלית ממשיכה ונסחפת הישר אל קרחוני הענק, בעוד היא זקוקה ליד מכוונת ומנתבת שתאחז בהגה בחוזקה וביד בוטחת, רואים כולנו בתדהמה כיצד הנהגת האנייה אינה מתעשתת.

לפחות 65 מנדטים יכולים בנקל להרכיב ממשלת ימין מוצקה, אידיאולוגית וערכית.

גדעון, נפתלי, בצלאל וגם אתה, אדוני ראש הממשלה, מר נתניהו. כולכם אנשים ראויים שעשיתם רבות למען המדינה ועוד עליכם לעשות, שעת חירום לפנינו ובשעה שכזו משמעותה של מנהיגות היא הצבת סדרי העדיפויות הנכונים לטובת האומה והמדינה. בשעה כזו העם כולו מצפה לראות בכם אחריות ומנהיגות המסוגלת לבודד רעשי רקע של מחלוקות אישיות, להתעלם מתקשורת מסיתה ומלהיטה ולהתלכד למען עתיד כולנו.

בשעת חירום שכזו לא תוכלו להפקיר את מושכות ההנהגה בידי רע"מ ובידי השמאל הקיצוני, לא תוכלו להסתפק בממשלה חסרת עמוד שדרה אידיאולוגי המזגזגת בין ימין לשמאל. אתגרי המחר גדולים ומחייבים אחדות שורות במחנה הימין. בכוחכם ובאחריותכם לעשות זאת!

יהודית קצובר ונדיה מטר, יושבות ראש תנועת הריבונות