בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Sraya Diamant/Flash90

יו"ר הציונות הדתית הבהיר היום (שני) לכאן חדשות בישיבת סיעתו כי הערבים הם אזרחי ישראל, אך הוסיף - "בינתיים לפחות".

"הערבים הם אזרחי ישראל, בינתיים לפחות. אני כמה ליום שהם יצמיחו מתוכם הנהגה שתהיה שותפה מלאה בישראל ולא תכפור באתוס שלה כמדינה יהודית - אז הם יהיו שותפים לגיטימיים", אמר.

בנאומו בפתח ישיבת הסיעה אמר, "חלק מאויבינו יושבים עדיין בכנסת ויש מי שחושבים שאפשר להסתמך עליהם להרכבת ממשלה. תפתחו עיניים ותסירו את האיוולת מסדר היום".

סמוטריץ' שב וקרא לבנט וסער לגלות אחריות ולהקים ממשלה ימנית. "מציע לך נפתלי ידידי רגע לפני שאתה חותם על הסכם קואליציוני לעבור על חשבונות הטוויטר של שותפייך לממשלה הזאת. אם עדיין תרצה להקים איתם ממשלה - הלכת לאיבוד".

קודם לכן אמר יו"ר ימינה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת סיעתו כי מפלגתו תצטרף לכל ממשלת ימין בהובלת כל איש ימין. "הזמן אוזל, נותר, שבוע להקמת הממשלה ומניעת הידרדרות לכאוס מתמשך. אני קורא לחברי מכל הצדדים להתפשר ולגלות אחריות. יש שתי אפשרויות: בעדיפות הראשונה מבחינתנו ממשלת ימין. ימינה תצטרף לכל ממשלת ימין שיקים נתניהו או בהובלתו או בהובלת כל איש ימין אחר בעל יכולת להנהיג את הממשלה מתוך הליכוד או מבחוץ".

בנט ציין כי הפערים במשא ומתן להקמת ממשלת אחדות אינם קטנים. "גם בענייני מהות בתחומי המשפט וההתיישבות. אחדות זה לא דבר קל, כי מדובר בתפישות עולם שונות. זה דורש איפוק מכל הצדדים. אנחנו עומדים על זה שהממשלה תשקף את הרכב הכנסת. לא יכול להבטיח שהמאמצים ישאו פרי. כן אבטיח שנהפוך כל אבן כדי למנוע בחירות חמישיות בשבוע שנותר".