דבורה גונן
דבורה גונןצילום: חזקי ברוך

ראשי ארגוני המחנה הלאומי פנו היום (שני) לראשי המפלגות הציוניות בדרישה כי יימנעו מהקמת ממשלה עם גורמים אנטי ציוניים.

בקריאתם הציבורית פנו ראשי הארגונים במכתב פתוח אל ראשי המפלגות בדרישה לדעת האם הם מתכוונים להקים ממשלה בתמיכה ישירה או עקיפה הנתמכת ע"י מפלגות אנטי ציוניות השוללות את זכותה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית.

בנוסף לכך, ביקשו הארגונים לדעת האם הם יקחו חלק בממשלה בהן חברות מפלגות המוקירות מחבלים או תומכות בחקירת חיילי צה"ל על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג.

הפנייה נעשתה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ וחברי הכנסת נפתלי בנט, גדעון סער, אביגדור ליברמן ובצלאל סמוטריץ.

בין הארגונים שחתמו על הפנייה ניתן למצוא את ארגון לביא - זכויות האזרח מנהל תקין ועידוד ההתיישבות, פורום קפה שפירא להשבת ההיגיון לשיח, פורום נכי צה''ל למען ביטחון ישראל, חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי, פורום 'בוחרים בחיים"'של המשפחות השכולות ונפגעי פעולות האיבה, 'לך ירושלים', תנועת 'אם תרצו' ו'יוזמה אזרחית'.

אלון שוורצר ראש אגף מדיניות בתנועת "אם תרצו" אשר יזם את המכתב אמר כי "נמאס לציבור בישראל לשמוע סחרירים תקשורתיים המבקשים לטהר את השרץ ולהכשיר הקמת ממשלה עם מוקירי מחבלים. אנו קוראים לראשי המפלגות לשים סוף לשמועות ולתת לציבור תשובה ברורה האם בכוונתם לשבת בממשלה הנשענת על אלו המבקשים להחריב את זהותה היהודית והדמוקרטית של המדינה או לא".

דבורה גונן, אימו של דני גונן הי"ד אשר נרצח במעיין סמוך לישוב דולב לפני כשש שנים וחברה בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות מסרה, "אני קוראת לכל המפלגות הציוניות לא להקים ממשלה על ידי שיתוף או תמיכה מבחוץ של מפלגות תומכות טרור. הרשימה המשותפת וגם מפלגת רע"מ לא מכירות בזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל וכאילו לא די בכך במעשיהם הן גם יוצאות בהצהרות התומכות במחבלים ומשפחותיהם. אסור שעתיד מדינת ישראל ועם ישראל יוכרע על ידי מפלגות אלו".

פרופ' אשר יהלום יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי סיכם, "אנחנו קוראים לראשי מפלגות הימין להתאגד, ולשים את האינטרס של העם היהודי בראש מעייניהם. הנושא העיקרי הוא העם היהודי כך היה כך הווה וכך יהיה. אינטרס אישי של פוליטיקאי כזה או אחר צריך להידחות מפני האינטרס הלאומי".