אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאיצילום: Yossi Zeliger/Flash90

ארגון 'בצלמו' וארגוני נגישות וזכויות אדם נוספים פנו היום (שני) ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אורנה ברביבאי, שבנחרה לתפקיד היום, בדרישה זרז את הנגשת מערת המכפלה.

כזכור, הושגו כל האישורים לבניית המעלית במערת המכפלה בחברון. בית המשפט דחה את ערעור עיריית חברון נגד הנגשת המערה ושופט בית המשפט העליון אלכס שטיין סירב להוציא צו מניעה לתחילת העבודות להנגשה.

כעת, כאמור, ארגוני הנגישות פנו לח"כ ברביבאי בתפקידה החדש כיו"ר ועדת חוץ וביטחון בדרישה שתכנס את הועדה על מנת לעקוב מקרוב מדוע לא התחילו העבודות.

"אנחנו פונים אלייך בבקשה שתכנסי באופן דחוף את הועדה לדון בחוסר הנגשת מערת המכפלה", כתבו. "איננו חושבים שיש צורך להרחיב על חשיבות ההנגשה ועל כך שמדובר במאבק הומניטרי א-פוליטי שחוצה מגזרים, מפלגות ומחנות פוליטיים"

לדברי הפונים, "בשנים האחרונות לקחה על עצמה הועדה את המחויבות לקדם ולדאוג לביצוע הנגשת מערת המכפלה בפועל, ויזמה חמשה דיונים בעניין למרות כל המשברים הפוליטיים שהיו".

עוד הוסיפו, "אף את השתתפת באחד הדיונים וציינת כי 'ההנגשה היא לא עניין פוליטי וצריך לממש את הזכות... זה לא עניין פוליטי, זו הנגשת זכויות לבני אדם'".