לטוס בתוך ארגז?
לטוס בתוך ארגז?צילום: iStock

בריאן רובסון היה רק בן 19 כאשר טס כל הדרך מביתו באנגליה לאוסטרליה, אבל כשהוא התחרט ורצה לחזור כבר היה מאוחר מדי.

כיום, כמעט שישים שנה לאחר מכן, בריאן החליט לפתוח מחדש את הסיפור ולספר לעולם איך הוא הצליח לחזור מהקצה השני של כדור הארץ- בעזרת שירות הדואר.

בריאן רובסון טס לאוסטרליה בחיפוש אחר עבודה טובה, ואף הזמין מראש חדר בבית מלון אוסטרלי עד שיוכל למצוא לעצמו עבודה. לדבריו, מהרגע שהגיע לבית המלון, הוא הבין שמדובר במקום "שורץ עכברושים" כהגדרתו, והוא החליט שהוא רוצה לעזוב את המדינה במהירות האפשרית.

אבל למרות שהוא הצליח למצוא עבודה במקום, הוא עדיין לא הרוויח מספיק בשביל לשלם על הטיסה חזרה ונאלץ לחפש דרכים יצירתיות בשביל כך. בראיונות שנתן לרשתות הטלוויזיה, בריאן מספר שהוא הלך עם שני חברים לתערוכה ושם הוא ראה חברת הובלות גדולה שהכריזה שהם יכולים "להעביר כל דבר לכל מקום" והם צחקו שהחברה יכולה אפילו להעביר אותם חזרה הביתה.

למחרת, בריאן התחיל לחשוב ברצינות על האפשרות לצאת מהמדינה בתוך קופסא, והתחיל לחפש קופסאות בגודל מתאים. הגודל המקסימלי להעברת חבילה בדואר היה 90 סנטימטר לאורך ו66 סנטימטרים לרוחב בגובה של 75 סנטימטרים, אבל בריאן הצליח להכניס את עצמו לחבילה יחד עם עוד מזוודה קטנה שהכילה את כל רכושו.

פול וג'ון, חבריו של בריאן, עזרו לו להיכנס לתוך החבילה ושלחו איתה את בריאן חזרה לאנגליה. בריאן מספר שהשהות בתוך החבילה הייתה מפחידה ולא נוחה, כאשר בחלק מהמסע החבילה הונחה במטוס בצורה הפוכה כך שהראש שלו היה לכיוון הרצפה.

למרות שהחבילה הייתה אמורה לעלות למטוס לאנגליה תוך יום, לבסוף היא הועברה ללוס אנג'לס, במסע שלקח חמישה ימים. המסע כלל מעבר בין מטוסים ובריאן מספר שחלק גדול ממנו הוא לא היה כלל בהכרה בגלל קשיי נשימה בתוך המטוס והוא היה כמעט בטוח שהוא עתיד למות.

כאשר הוא נחת בלוס אנג'לס, בריאן ניסה להמשיך בתכנית המקורית ולשבור את הארגז בו הוא נמצא בעזרת פטיש שהיה במזוודה וללכת הביתה. הוא השתמש בפנס קטן בשביל לגשש את דרכו, אבל האור שהדליק משך את עובדי נמל התעופה שגילו לתדהמתם אדם מסתתר בתוך החבילה. ה-FBI שחשדו בסיפור המוזר, לקחו את בריאן לחקירה אבל לאחר שהבינו שלא מדובר במרגל שיחררו אותו וארגנו לו טיסה חזרה לאנגליה.

כיום, חמישים שנה לאחר המקרה, בריאן הספיק כבר לכתוב ספר על המסע הייחודי שלו, ובינתיים מתראיין לרשתות הטלוויזיה במטרה לחפש את ג'ון ופול החברים שעזרו לו לצאת מאוסטרליה לפני כמעט שישים שנה.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בצעירים בערוץ 7- המקום בשבילכם!