אוהדי הפועל ירושלים. יחזרו לליגת העל?
אוהדי הפועל ירושלים. יחזרו לליגת העל?צילום: פלאש 90

הפעם האחרונה בה התקיים משחק דרבי ירושלמי הייתה ב-15 באפריל 2000, אז נפרדו בית"ר והפועל של עיר הבירה בתיקו 1:1. בסיום אותה עונה ירדה הפועל אל הליגה השניה ובהמשך גם מנכסיה עד לסוף המר ולפירוקה לפני שנתיים ב-2019. ביום שישי הקרוב, עשויה הפועל ירושלים לשוב אל ליגת העל בכדורגל לאחר 21 שנים ואיתה גם משחק הדרבי הירושלמי, אך במתכונת שונה לחלוטין.

מדובר בקבוצת האוהדים של אוהדי הפועל ירושלים שהוקמה ב-2007 כמחאה על האופי הניהולי של קבוצת הפועל ירושלים של פעם. שנה אחרי פירוק הפועל ירושלים המיתולוגית ב-2019, רכשו אוהדי הפועל קטמון, קבוצת האוהדים הירושלמית, שהייתה לקבוצת האוהדים הראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי, את השם המיתולוגי וכבר שנה אחרי הם בדרך לעשות היסטוריה ולהחזיר עטרה ליושנה.

הערב (שני) עשתה הפועל ירושלים החדשה צעד גדול בדרך להופעה ראשונה והיסטורית בליגת העל שבכדורגל כשגברה על הפועל ניר רמת השרון באצטדיון טדי שבבירה בתוצאה 0:2.

אף על פי שזהו ניצחונה השלישי בלבד ב-11 המחזורים האחרונים, הפועל ירושלים יכולה להריח את ליגת העל.

הירושלמים פתחו פער של 7 נקודות על פני היורדת מליגת העל אשתקד, סקציה נס ציונה שבמקום השלישי בטבלת הליגה הלאומית, אותה תפגוש בעוד ארבעה ימים, ביום שישי הקרוב. ניצחון והדרבי הירושלמי בין האדומים לבית"רים חוזר במלוא הדרו לליגת העל בכדורגל ולרחובות עיר הבירה.