דניאל רוט אבנרי
דניאל רוט אבנריצילום: שלי בינשטוק

קבוצת "ישראל היום" מודיעה על מינויה של הכתבת דניאל רוט אבנרי לכתבת הכנסת של העיתון והאתר במקומו של העיתונאי והסופר גדעון אלון שיוצא לגמלאות בסוף החודש.

דניאל רוט אבנרי (34), בעברה אלופת ישראל בקליעה במשך 8 שנים וסגנית אלופת העולם, החלה דרכה העיתונאית ב-2010 ככתבת ספורט ב"מעריב". לאחר מכן מונתה לכתבת ב"ערוץ הספורט" והיתה שליחתו למשחקים האולימפיים בלונדון 2012.

באותה שנה הצטרפה ל"ישראל היום" כמגישה ועורכת אולפן החדשות באתר וכותבת במוסף הפוליטי "ישראל השבוע". שימשה כתבת כלכלית וכתבת לענייני ת"א וגוש דן. בבחירות 2015 ובארבעת מערכות הבחירות בשנתיים האחרונות שימשה כתבת מפלגות וסיקרה מקרוב את "יש עתיד" ו"כחול לבן". כמו כן, שימשה ב-6 השנים האחרונות עורכת בדסק החדשות של העיתון.

דניאל רוט אבנרי היא חברת פאנל בתוכנית "העולם הבוקר" ברשת 13 ומגישת חדשות בערוץ 20. בעלת תואר ראשון בתקשורת מהמרכז הבינתחומי בהרצליה. נשואה ואמא לשתי בנות.

בין הישגיה הבולטים: חשפה את "הקוקפיט" – שכלל הסכם מנהיגות משותף של בני גנץ, גבי אשכנזי, משה (בוגי) יעלון ויאיר לפיד, שהוביל להקמת מפלגת "כחול לבן".

רוט אבנרי חשפה את סירובה של "כחול לבן" להירשם כמפלגה מאוחדת, דבר שהצביע על סדקים בהנהגה שהובילו להתפרקותה.

העורך הראשי של ישראל היום בועז ביסמוט אמר, "אנו במערכת ישראל היום מאמינים בפיתוח הון אנושי כישרוני ומקצועי במגוון תחומים רבים. דניאל רוט אבנרי היא עיתונאית מוערכת, חרוצה ומצטיינת שמביאה הישגים תקשורתיים בזירה הפוליטית והאקטואלית. קידומה מגיע בצורה טבעית לעיתון ויהווה דוגמא אישית לעיתונאים נוספים. אני בטוח שמינויה ישדרג את העיתון ויביא אותו להישגים רבים".

דניאל רוט אבנרי אמרה, "אני שמחה וגאה על המינוי לכתבת הכנסת של העיתון המוביל והנקרא בישראל ומודה לעורך הראשי בועז ביסמוט ולסגנו אריאל שמידברג על האמון הרב והעבודה המשותפת שנעשית מדי יום במקצועיות רבה. עיתון 'ישראל היום' כתוב בליבי כבר 8.5 שנים ויש לי את הזכות לעבוד עם הרבה אנשי מקצוע כישרוניים ומקסימים שמזריקים לי הליום לכנפיים".