מטבח
מטבחצילום: pixabay

עיצוב, אוכל ומה שביניהם

לא אחת קורה לנו שאנחנו נכנסים למקום מסוים ומרגישים אווירה מיוחדת - נעימה הגורמת לנו לרצות להישאר עוד באותו המקום או נ עימה פחות שמעודדת אותנו לנטוש במהרה. כיצד ניתן להסביר את התופעה בה קירות או חפצים דוממים יכולים להשפיע על התפיסה שלנו?

את התופעה הזו מסבירים מחקרים רבים בכך, שבכוחו של תכנון אדריכלי של הסביבה להשפיע על צורת תפיסת המוח. כך מוחנו תופס מקומות מסוימים כמרווחים ובטוחים עבורנו או להיפך. כמו כן, מעבר לבנייה אדריכלית מוקפדת ומתוכננת, גם למגוון צבעים יכולת להשפיע על מצב הרוח. צבעים עזים דוגמת אדום וכתום נקשרים עם תחושות של מרץ ופעלתנות, לעומת צבעים בהירים יותר הנקשרים לתחושות כמו נינוחות ורוגע.

עיצוב המטבח

אוכל נקשר בהרבה תחומים בחיינו, כמו בילוי, ארוחות משפחתיות וחגים מסורתיים. בחברה הישראלית המגוונת מבחינת עדות ומאכלים ומתאפיינת במשפחתיות רבה, אין עוררין על כך שהמטבח הוא אחד החללים המרכזיים והחשובים בבית. באמצעות עיצוב מטבחים בצורה מודרנית ומקצועית, נוכל לשלב בין המשפחתיות, העיצוב, ואיך לא - גם האוכל.

תחום עיצוב הבית עשיר ומגוון וכולל בתוכו סגנונות, שיטות וצורות רבות. כיאה לחלל חשוב כמו המטבח, תחום העיצוב החדשני מציע מגוון פתרונות מודרניים וצבעוניים למעוניינים לשדרג את החלל הלבן והמסורתי. בשונה מחדרים ו/או רהיטים אחרים בבית, את המטבח אנחנו לא נוהגים להחליף ולשדרג בתדירות גבוהה, ולכן רצוי לחשוב היטב ולהתייעץ עם אנשי מקצוע מתאימים לפני שאנחנו מחליטים על שדרוג הצבעים שלו.

בחירת צבעים למטבח

צביעת המטבח היא תהליך די נועז, אך מתבקש במידה ואתם מעוניינים לשדרג ולעצב בצורה מודרנית את הבית. כשאנו עוסקים בצביעת מטבח, אנחנו לא מתכוונים לסט סכו"ם או ארונות בודדים בצבעים נועזים, אלא לצביעת חזית שלמה בצבע מיוחד, המשפיעה על נראות החלל כולו.

לכן, כשניגשים לעיצוב המטבח ובחירת הצבעים, חשוב להחליט באילו מוקדים במטבח אתם מעוניינים להתמקד כדי להבליט אותם באמצעות הצבע שבחרתם. זכרו את השפעת הצבעים כפי שהזכרנו בראשית הדברים, והשתמשו במינונים מתאימים.

לא חייבים להתביית על צבע אחד, אך במידה ובחרתם לשלב כמה צבעים, כדאי לשקול לפני את התאמתם ושילובים האחד עם השני, כמו גם עם שאר חללי הבית - הכול בהתאם לעיצוב הכללי של הבית, בעיקר באזור הקרוב למטבח.

בחירת הצבעים צריכה להיעשות באופן מותאם אינדיווידואלית, הן לאופיים של אנשי הבית והן בהתחשב בעיצוב הכולל של הבית, כך שהצבע ישתלב עם אלמנטים אחרים כמו ריצוף, חלונות ואקססוריז נוספים.