ח"כ אבתיסאם מראענה נשאה אחר הצהריים (שלישי) במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלה, בו קראה להכרה הדדית בכאב של העם היהודי והעם הפלסטיני.

"זה הזמן שלנו לעשות מעשה, ליצור שותפות אמיתית שמבוססת על הכרה הדדית בכאב אחת של השנייה. זה הזמן שלנו להפסיק לשתוק ולהשתיק, זה הזמן שלנו לחולל מהפכה", אמרנ.

לדבריה, "החברה הערבית הפלסטינית בישראל סובלת מפוסט-טראומה מתמשכת, כזו שמעולם לא טופלה ולא זכתה להכרה מהדהדת. כמו בכל פוסט-טראומה אנחנו פועלות ופועלים מטריגרים, התקפי חרדה, זעם, פחד, חוסר אמון בדידות וייאוש. תכף יהיה גירוש תכף ייקחו אותנו מכאן".

"הפוסט-טראומה הזאתי לא שייכת רק לי ולבני עמי היא גם שייכת לכם אחים שלי אחיות שלי היהודים והיהודיות. גם לכם יש פצעים ויש כאב לא פחות. שישה מיליון יהודים הושמדו באכזריות בשואה, חיילים וחיילות נשלחו לשדות הקרב ולא חזרו הביתה, אנשים נרצחו בפיגועים, אזרחים ואזרחיות נפלו לקורבנות השנאה", הזכירה.

"אולי הגיע הזמן שנכיר בטרואמה אחת של השנייה, אולי זה הזמן לריפוי שייתן לנו את הכוח להעז, לעשות שלום אמיתי. לחיות ביחד ערבים ויהודים ,ערביות ויהודיות נלמד לסלוח לגדל דור בריא יותר", הציעה מראענה