קורונה בהודו. אילוסטרציה
קורונה בהודו. אילוסטרציהצילום: איסטוק

במומבאי, שבה ישנה קהילה יהודית-הודית מקומית ותיקה בת כ-‭1,500 ‬ איש, יש לא מעט נדבקים בנגיף בגל הנוכחי, אולם רובם המכריע במצב קל, כך מדווח העיתון 'ישראל היום'.

"ברוך השם עברנו את הקורונה בשנה החולפת בצורה טובה, למרות שמאות מבני הקהילה נדבקו. להבנתנו הווריאנט מידבק מאוד, אבל לא בהכרח מסוכן יותר", מציינת שליחת חב"ד במומבאי, חיה קוזלובסקי, המשדרת ביטחון ושליטה במצב בקהילה.

"צריך להבין שעד לפני שבועיים הכל היה פתוח לחלוטין - קניונים, מסיבות והכל - חוץ מבתי ספר. מה שכן, הדריכות בהחלט מורגשת אצלנו בקהילה בזמן האחרון, וזה מתבטא בעיקר בעובדה שאנשים כלל לא פותחים את החנויות שלהם, גם לא מהדלת האחורית".

בתוך כך, בקרב הקהילה הישראלית-היהודית בהודו, המונה בסביבות מאה משפחות בסך הכל, מתחילות להירשם הדבקות מהנגיף, שלא אירעו במהלך השנה החולפת (מרבית היהודים בדלהי הם דיפלומטים ישראלים, נציגי תעשיות צבאיות, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים, וקהילה מצומצמת של שרידים מקהילת יהודי הודו).

שניאור קופצ'יק, רב חב"ד בדרום דלהי, מציין: "המצב פה ממש לא פשוט. אנחנו לאחר שנה של קורונה בהודו, שבה כמעט ולא הורגש הנגיף בקהילה הישראלית, משום שהצלחנו לשמור על עצמנו בצורה רצינית למדי, עד שהגיע הגל הנוכחי שהוא פשוט מטורף בהיקפו, ולדאבוננו החל להכות גם בקהילה. כרגע יש כבר עשרות שנדבקו. לשמחתנו הרבה, נכון לעכשיו אין מישהו במצב קשה".

הרב קופצ'יק הדגיש: "הבעיה החריפה כאן היא שאין היכן להתאשפז, ולכן מומלץ מאוד שלא להגיע למצב כזה, כולל גם את רשימות ההמתנה למקומות אשפוז שמלאות עד מאוד", סיכם.