נפתלי בנט ומנסור עבאס
נפתלי בנט ומנסור עבאספלאש 90

יו"ר מפלגת ימינה ח''כ נפתלי בנט ויו"ר מפלגת רע"מ ח''כ מנסור עבאס נפגשו הבוקר (רביעי) בלשכתו של בנט בכנסת.

מלשכת בנט נמסר: ''השניים דנו בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הנוכחי. הפגישה היתה טובה''.

הפגישה נערכה על רקע הכישלון המסתמן של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה, גם כזו הנשענת על רע''מ, בשל התנגדות מפלגת הציונות הדתית לשיתוף פעולה עם מפלגתו של עבאס.

לנתניהו נותרו שישה ימים עד לתום המנדט שקיבל מהנשיא ריבלין, אך בנט וגדעון סער לא מחכים לנתניהו ומנסים להקים ממשלת אחדות עם יאיר לפיד ויתר מפלגות השמאל.

מוקדם יותר, השר לשעבר חיים רמון הסביר בראיון ל-103FM מדוע התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במינוי שר משפטים פוגעת בו פוליטית.

"הוא היה עד אתמול לכאורה במומנטום, לפחות לדעתי מבחינתו של בנט, ופחות מבחינתו של סער. במקום לבוא ולהמשיך במומנטום הזה, וכידוע לא ידוע שהתכונה הבולטת של ביבי היא קיום הסכמים, נכון? לכן, אתה הולך לחתום הסכם או רוצה לחתום עם בנט? תחזק את תחושת הביטחון שלו. אתה מפר הסכם שחוקק בחוק, אז מי יעשה איתך הסכמים?", טען רמון.

לדבריו, "לנתניהו רק קלף אחד, שאני לא בטוח שיעזור לו - להתייצב היום באחד מסרטוני הוידאו שלו ולהודיע 'מר נפתלי בנט, אני פונה אליך ומציע לך להיות ראש ממשלה שנה-שנה וחצי ראשון בממשלת ימין'. זה מה שצריך לעשות, לא על ידי מלאך או שרף, באופן פרונטלי".

רמון התייחס לאפשרות שתוקם ממשלה של גוש השינוי. "אני לא רואה שיש להם רוב. המשותפת לא תכתיר את בנט בחיים, עבאס מקסימום ימנע לכן זה 58-58. אני משוכנע שאם בנט מצטלם איתם, בבחירות הבאות הוא לא מגיע לאחוז כדי לקבל אפילו מימון מפלגות חלקי".