חוזרים לעסקים: כך תגיעו לחשיפה רחבה עבור העסק ולקוחות לא יפסיקו להגיע

רגע לפני שאתם מתחילים להשקיע ערימות של כספים בפרסום העסק/העמותה, כדאי שתעצרו רגע ותכירו דרך אחרת, שתעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם ללא עלויות הפרסום שאתם מכירים

עובד פרל , ט"ז באייר תשפ"א | עודכן: 20:40

חוזרים לעסקים: כך תגיעו לחשיפה רחבה עבור העסק ולקוחות לא יפסיקו להגיע -ערוץ 7
עובד פרל
צילום: באדיבות המצולם

תקופת הקורונה הייתה תקופה מאתגרת לכולם, אבל בעיקר לבעלי עסקים. חווינו קשיים משמעותיים, ואחוז לא מבוטל מהעסקים אף נסגרו. עכשיו, כשכולנו כבר מריחים את סוף עידן הקורונה, עסקים רבים מנסים לחזור בכל הכוח ולהגדיל את העסק על ידי פנייה ללקוחות חדשים.

אז רגע לפני שאתם מתחילים להשקיע ערימות של כספים בפרסום העסק/העמותה, כדאי שתעצרו רגע ותכירו דרך אחרת, שתעזור לכם להקפיץ את העסק שלכם ללא עלויות הפרסום שאתם מכירים.

אחרי שנים של עיסוק בתחום התקשורת אני יכול להגיד באופן מוכח, שיצירת תוכן איכותי ומעניין הקשור לתחום העיסוק ולאופי העסק שלכם, ופרסומו בתקשורת ימתג את העסק וירים אותו כמה שלבים למעלה. עסק שמשתמש באפשרות הזו מגיע ל"מגרש של הגדולים", מוציא פחות כסף ומגיע לחשיפה של קהל רחב ולקוחות רלוונטיים.

לפני שמחליטים האם רוצים להגדיל חשיפה בפרסומת או באמצעות יחסי ציבור, עלינו להבין מה ההבדל ביניהם. כשאנו רואים או שומעים פרסומת בעיתון, ברדיו ובטלוויזיה אנחנו מיד מבינים שמדובר בפרסומת, שמנסים למכור לנו משהו, מה שיגרום לנו לדלג על הפרסומת ולא להקשיב לה. השוק מוצף בפרסומות שיווקיות, והעיניים שלנו הפכו לסלקטיביות ומסננות את הפרסומות בצורה אוטומטית. ביחסי ציבור לעומת זאת אנו יכולים להעביר את מסרינו בכלי תקשורת שונים, כמו כתבה בעיתון, ראיון ברדיו או אייטם בטלוויזיה. בשונה מפרסומות שמעבירות מסר שיווקי, כתבות יחסי ציבור מבוססות בעיקר על תוכן איכותי ומעניין. כתבים שנתקלים בתוכן כזה ישמחו לעשות כתבה ולסקר את העסק/המוצר, וזאת כאשר הם אלו שמעבירים את המסרים. כך מי שנחשף אל התוכן המפורסם מקבל תחושה גבוהה של אמינות ואיכות, וקשוב הרבה יותר לדברים, כך שהמסר מועבר בצורה המיטבית והאפקטיבית ביותר.

חשוב לדעת שלפני שיוצאים לתקשורת, יש להקדים בניית אסטרטגיה, בחינת קהלי היעד והמסרים. לאחר מכן, יש לחדד את המסר התקשורתי ולבוא לעיתונאים עם הצעות רלוונטיות לפרסומים תקשורתיים.

אז איך מתחילים?

1. הגדרת המטרה:
לפני שיוצאים לדרך, חייבים להגדיר מטרה - מה בדיוק אנחנו רוצים שיקרה: שיקנו את המוצר שלנו? שיתרמו לנו כסף? שרק ישמעו על העמותה?

2. קהל היעד:
חשוב מאד לבחור את קהל היעד שבו רוצים להתמקד, על מנת למקסם את יעילות החשיפה, ואת זה עושים יחד עם יועץ תקשורת מנוסה.

עם הכוונה נכונה, תוכלו להגיע לכלי התקשורת השונים מבלי לשלם עלויות פרסום, ולהיחשף לקהלים חדשים ורלוונטיים עבור העסק שלכם.

לקבלת שיחת ייעוץ חינם עבור העסק שלכם עם עובד פרל, מנכ"ל משרד היח"צ 'פרסום עובד' השאירו פרטים כאן