צוריאל גביזון
צוריאל גביזוןצילום: דוד הוכברג

התחלה// לפני 34 שנים במשפחה של חמישה ילדים.

אבא// משה (67), בעל משרד עורכי דין ברמלה. "אבא עלה לישראל באונייה בגיל חצי שנה והגיע ישירות למעברה ברמלה. אבא הוא מקור ההשראה שלי, הסבלנות שלו, ההודאה שלו על כל דבר והבין אדם לחברו שלו".

אמא// ויולט (63), במקצועה מורה, כיום בגמלאות. "כבר כמה שנים אמא מתעסקת בפסיכודרמה ואומנות ועוד הרבה דברים שהיא אוהבת. ממנה לקחתי את היצירתיות והיזמות, לעשות ולפעול, כמה שיותר ליזום ולעשות ולא להישאר באותה משבצת".

השופר// "בחודש אלול העבירו בגן שופר בין הילדים ואני היחיד שהצלחתי לתקוע בו. כשחזרתי הביתה ההורים שלי התלהבו מהעניין וקנו לי שופר מיוחד. סבא הודיע שבראש השנה אתקע את התקיעה האחרונה בבית הכנסת. כל התפילה ישבתי דרוך ליד אבא וחיכיתי לזמן שלי, וכשעליתי לבמה ותקעתי בשופר הייתה דממה וכולם התלהבו נורא. בזכות החוויה הזאת התחברתי לבית הכנסת".

רמלה// גדל בשכונת אג"ש ברמלה. "שכונה נחלשת, החצר האחורית של רמלה. היו שם חיים פשוטים וטבעיים. גרנו ליד השוק. כל המשפחה גרה סביב הבית של סבתא, אבל באיזשהו שלב ההורים שלי ראו שקשה לחנך את הילדים בדרך התורה ברמלה והחליטו לעבור לנוף איילון".

עוברים// "ברמלה הייתי התלמיד הכי מצטיין בכיתה, הכול מעולה. בכיתה ג' הגעתי לנוף איילון ופתאום כבר היה יותר מאתגר. פתאום גיליתי שאני לא כזה מיוחד. לקח לי חצי שנה בערך עד שהצלחתי להחזיר לעצמי את הביטחון העצמי והתאקלמתי".

טראומה// למד בבית הספר הממלכתי־דתי־תורני שלהבת ובהמשך בישיבה התיכונית שעלבים "במחזור מאוד מיוחד, חבר'ה איכותיים וטובים. בשמינית, חודש לפני ההכתרה, הייתה טראומה למחזור כשכמה חברים היו מעורבים בתאונת דרכים קשה. צבי דינר, חבר ילדות שלי, נהרג וחבר נוסף נשאר משותק. זה אירוע שחיזק אצלי את ההבנה שהחיים שבריריים ושצריך להשתדל להספיק כמה שיותר".

הסדר// התחיל בישיבה הגבוהה בבית־אל. בזמן חורף נדד בין ישיבות, ובהמלצתו של הרב אריה הנדלר הגיע לישיבת ההסדר שעלבים. "שם מצאתי את מקומי". במסגרת ההסדר התגייס לרבנות הצבאית, "כמש"ק רמ"ה (ראש מדור הלכה – ר"ג)".

גם העטיפה// "תוך כדי שמתי לב שהחוברות שהרבנות מוציאה לחיילים מאוד אנמיות מבחינה עיצובית, ואני שידעתי קצת עיצוב גרפי הצעתי לעצב אותן מחדש. פתאום היה ביקוש אדיר לחוברות והבנתי שכדי להנגיש יהדות העטיפה גם חשובה. זה בסופו של דבר השער לתוכן של הדברים".

לומד// במסגרת השירות השיב על שאלות הלכתיות של חיילים מהשטח. "יש שאלות שמימי דוד המלך לא דנו בהן, שאלות מאוד מורכבות כמו ליל הסדר במארב, התמודדויות של מסתערבים, טכנולוגיה והלכה. שאלות שאנחנו ביומיום לא חושבים עליהן אבל חיילים בחירום ותוך כדי פעילות מתמודדים איתן".

עורך// בתום השירות חזר לעוד שנתיים בישיבה במסגרת ההסדר. "תוך כדי התבקשתי מהרב אורי שרקי לערוך את פירושו לספר הכוזרי. השקעתי בזה שלוש שנים, הקשבתי לשיעורים, תמללתי, שכתבתי, זיקקתי, זו הייתה עבודה ענקית אבל עד היום הספר הזה נמכר ונלמד". עשר שנים חלפו ובימים אלו הוא מתחיל במלאכת עריכת פירושו של הרב שרקי לספר בראשית. "זו זכות גדולה בשבילי".

בלי הפסקה// במקביל ללימודים בישיבה למד לתואר ראשון בחינוך במסלול בני הישיבות, עריכת לשון במכללת ליפשיץ, עיצוב גרפי, פרסום ושיווק, משחק, תסריטאות, עיצוב אתרים ועוד. כל זה במקביל ללימודי רבנות שהוא כמעט מסיים. "בדיעבד היום הלימודים הללו תורמים לי מבחינה מקצועית". את שיעור ו' למד בישיבת מרכז הרב.

מחפש// בסביבות גיל 22, אחרי השירות בצבא, נכנס לעולם ההיכרויות, "ולמרות נתוני הפתיחה הטובים לכאורה שהיו לי, התקשיתי לפתח קשר רציני לקראת חתונה. היו לי הרבה הצעות אבל כולם מסביב התחתנו ורק אני נשארתי רווק. זה היה מאוד מתסכל. שנים שנפגשתי כמעט מדי שבוע, לפעמים גם פעמיים ושלוש בשבוע, ולא הצלחתי למצוא את החצי השני שלי. שאלתי את עצמי 'מה קורה פה?'".

ליטוש// "כשהתחלתי לצאת הייתי בגישה מנופחת של הבחור המוכשר ומי זו שתזכה בי, אבל לאט לאט עברתי תהליך של ליטוש. בין לבין אחותי אמרה לי 'אולי תלך לייעוץ?', אבל דחיתי אותה על הסף". רק אחרי שבע שנים של מסע מפרך ו־252 דייטים פגש את מי שתהיה לאשתו. אבל גם אז זה לא היה פשוט. "כשיצאתי איתה עדיין התלבטתי נורא. החלטתי ללכת להתייעץ עם הרבנית אהובה צוקרמן. ישבתי אצלה במשך שעתיים והיא שינתה לי את כל התפיסה בראש".

התפיסה// "רק אחרי שלמדתי מה עיקר ומה טפל, רק אחרי שהבנתי מה עושים עם הספקות, אחרי שקלטתי איך בונים החלטה נכונה – רק אז יכולתי לצעוד לחופה. יצאתי מהרבנית צוקרמן ואמרתי 'זהו, אני מתארס'. ובאמת הצעתי לה נישואין בכותל ביום ירושלים". אבל גם אז הוא עדיין היה זקוק לזמן כדי לעכל. "ביקשתי מארוסתי שלא לספר עדיין לכולם כי אני צריך להתבשל עם זה. הייתי מפוחד לקבל את ההחלטה. למזלי היא הבינה אותי".

החצי השני// מוריה (28), בתו של הרב רחמים פיניש, ראש ישיבת בני עקיבא 'אוהל שלמה' בבאר שבע, במקצועה מורה לחינוך מיוחד. הם נשואים מזה שבע שנים. "אשתי הצילה לי את החיים. בלעדיה הייתי הולך בעולם בלי עוגן. היא האמינה בי ובזוגיות שלנו. היא הדוגמה האידיאלית בעיניי ליופי חיצוני ופנימי. זכיתי".

הנחת// שניים. ידידיה בן חמש והראל בן שלוש. "הם קודם כול המראה שלי וספר המוסר שלי, כי הפידבק שלהם כל כך חשוף ומלמד. הילדים הם הנחת, האושר והעתיד שלנו".

לעזור לאחרים// "במשך שבע השנים של החיפוש הסיזיפי אמרתי: 'ריבונו של עולם, אתה מעביר אותי שיעור שאין לי ספק שאני אמנף אותו בעתיד'. נוכחתי לגלות כמה הדרכה קטנה תרמה לי להגיע להחלטה הנכונה. אני מאמין שהקב"ה גלגל אותי בכל הדרך הארוכה הזאת כדי שאת מה שאני למדתי על בשרי אוכל להעביר הלאה כדי שאחרים לא יצטרכו לעבור את הדרך המפרכת שעברתי עד החופה ולעשות את הטעויות שעשיתי".

הוואקום// "כולנו יודעים שכל העתיד שלנו בנוי על הקמת משפחה. זהו היעד המרכזי שלנו ויש לו השלכות לכל החיים: היכרות עם בן או בת זוג, הולדת ילדים, בניית בית. המדהים הוא שלמרות שזה רצון כל כך בסיסי וגורלי אף אחד לא מלמד אותנו איך עושים את זה. איך מקבלים את ההחלטה הנכונה, מה אמורים להרגיש, איך מתמודדים עם ספקות. והרבה רווקים ורווקות מתמודדים במסע הזה לבד".

הפתרון// כשזיהה את הוואקום הקיים בשטח ולאור ניסיונו הרב החליט להרים את הכפפה והקים יחד עם שותפו גבי דניאל, מאמן אישי ויועץ עסקי, את המיזם החברתי 252 ("כן, על שם מספר הבנות שנפגשתי איתן"), "כדי לתת כלים לרווקים ורווקות להגיע להחלטה החשובה בחייהם ולגרום להם להגיע כמה שיותר שלמים ומוכנים לחופה ולהקמת משפחה".

מיזם 252// המיזם, בשיתוף ערוץ 7 ומכון פוע"ה מביא מדי שבוע במחיר מסובסד את טובי המרצים בתחום שמדברים בפתיחות על זוגיות ונישואין. "ההיענות הייתה מעל ומעבר למצופה. יותר מ־2,500 רווקים ורווקות נרשמו למיזם ונהנים מהדרכה בדרך לחופה, כמו איך להתנהל בדייט, איך משווקים את עצמך, איך מקבלים החלטה ועוד".

מרגש// המיזם פתוח לרווקים ורווקות דתיים שיכולים להירשם כמנויים ולנסות להיעזר במומחים ואף להתייעץ איתם. "חמישים זוגות כבר כתבו לנו שהתחתנו והם קושרים את זה ישירות למיזם. זה מרגש ומשמח". ויש בקנה גם מיזם המשך, פרויקט מיוחד לליווי זוגות צעירים בשנים הראשונות לנישואיהם. "זיהינו גם שם צורך אמיתי ורצון להכוונה והדרכה לחיזוק הקשר".

הבה נפיץ// "תמיד הייתי פריק של הפצת תורה. מגיל 25 במשך שש שנים ערכתי את עלון השבת של ארגון הידברות, מגיליון 1 ועד 300. אחר כך בערוץ אורות פיתחתי את 'המכללה הווירטואלית לחיים', שהיא פלטפורמה של קורסים דיגיטליים. משם עברתי להקמת עסק משלי".

החברה// לפני שלוש שנים ייסד את חברת 'גביזון – מקפצה לעסקים' המתמחה בפרסום, ניהול, שיווק ושימור לקוחות. "הרבה עסקים טובים במה שהם עושים אבל לא יודעים לשווק את עצמם או לא פנויים לכך. החברה שלנו מטפלת בכל התחום השיווקי של הלקוחות, החל משלב האסטרטגיה דרך קידום מכירות וכלה בשירות לקוחות. בין הלקוחות שלנו: עידית שליו שמלמדת את שיטת ימימה, קהילת ההורים של זיוה מאיר, הרבנית ימימה מזרחי עם 'פרשה ואישה' וסיון רהב מאיר בסדנת 'נפגשות' ועוד".

אם זה לא היה המסלול// "חושב שהייתי רב קהילה".

ובמגרש הביתי:

בוקר טוב// קם בחמש וחצי. אחרי תפילה וכתיבת לו"ז מארגן את הילדים ולוקח אותם למסגרות. לאחר מכן ארוחת בוקר עם האישה. בשעה תשע מגיע למשרד ומסיים בשעה שלוש. ואז ארוחת צהריים עם המשפחה, לימוד, ילדים, כתיבה. ארוחת ערב משפחתית, חברותא בדף יומי. סוגר את היום בסביבות חצות.

פלייליסט// מנעד מאוד רחב. החל מאברהם פריד ועד יהורם גאון ומשה חבושה. "אני מאמין שישי ריבו הוא משורר התשובה שצפה הרב קוק זצ"ל בכתביו".

השבת שלי// "זמן של היטהרות וניתוק מכל עמל היומיום. זמן של טעינת כוחות, חשיבה וחיבור עמוק יותר לתורה".

דמות מופת// הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה. "מיזוג של אישיות חמה, שמחה ומאירת פנים עם חמלה אינסופית, ידע עצום, ענווה, חדשנות וחשיבה כל הזמן מה נכון וטוב לעם ישראל במסירות נפש תמידית".

מפחיד// "שאטבע בעולם של עסקים, כסף וכבוד ואחמיץ את הייעוד שלי בעולם".

משאלה// "שאנשים יצליחו למצוא את החצי השני שלהם ולהקים בתים בקלות. שלכל אדם מבוגר תהיה רשת של מכרים ושכנים שיתעניינו בו וייתנו לו משמעות ומקום".

כשאהיה גדול// בעל חלומות ומיזמים רבים: לחדש את ט"ו באב בגרסה מודרנית, יצירת פרויקט 252 לפרק ב', פרויקט 252 לנשואים טריים, להנחות תוכנית רדיו על זוגיות ומשפחה ועוד.

לתגובות:[email protected]