ח"כ מתן כהנא
ח"כ מתן כהנאצילום: דוברות הכנסת

סגן יו"ר הכנסת ויו"ר סיעת ימינה ח"כ מתן כהנא פנה היום (רביעי) בשאילתה לשר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן בנוגע להתנהלות קבלת הקהל בבתי הדין הרבניים.

זאת לאחר שפנו אליו עשרות טוענים רבניים, מתדיינים ועורכי דין בטענה כי דווקא בבית הדין הגדול אין קבלת קהל וכניסה פיזית.

"המדיניות בבית הדין הגדול בימים אלה היא כי לא מאפשרים כניסה פיזית למי שלא מתקיים עבורו באותו יום דיון פרונטלי. השערים נעולים - הן לטוענים הרבניים והן לעורכי דין והלקוחות. לצד זה, הנציגים והלקוחות נדרשים לקבל מבית הדין הגדול לאישורים שונים ולקבלת פסקי דין או חותמות נאמנות למקור - כמו גם להגשות בהולות. אבל כאמור - אין כניסה או קבלת קהל והמגיעים מתבקשים להשאיר את הניירת החשובה אצל השומר, דבר שלא מתקבל על הדעת. האבסורד מתחדד כאשר בשאר בתי הדין והערכאות לקוחות בתי הדין רשאים להיכנס ולקבל שירות מלא", אמר כהנא.

הוא העלה שלוש תהיות מרכזיות: "מדוע יש הנחיה שונה כלפי כניסת לקוחות וטוענים רבניים בבית הדין הרבני הגדול? מדוע בית הדין הגדול מתנהל בשונה משאר מבני הציבור בהם מקבלים קהל בימים אלה ע"פ הנחיות משרד הבריאות? כיצד ניתן לטפל בנזק, הישיר והעקיף, אשר נגרם למתדיינים השונים עד לרגע זה בגלל ההנחיה?".

ח"כ כהנא הוסיף, "דאגתי בכנסת האחרונה ואמשיך לדאוג כי שירותי הדת בכלל ובתי הדין בפרט יתנו את השירות הטוב ביותר ואני סמוך ובטוח שכך גם רוצה השר אביטן, אבל המצב הנוכחי בלתי מתקבל על הדעת ודורש מענה דחוף. מדובר כאן בדיונים שלחלק מהמתדיינים הם רגישים מאוד. אמשיך לעקוב מקרוב אחר הטיפול בנושא".