אביר קארה
אביר קארהצילום: Olivier Fitousi/Flash90

ח"כ אביר קארה, שלא התבטא מאז הבחירות באשר למצב הפוליטי, שובר שתיקה. בפוסט שפרסם לציבור תומכיו 'השולמנים' התייחס קארה באריכות למצב.

"ימינה הודיעה שתהיה חלק ממשלת ימין - בנט הוא לא החסם - אם לא נקים ממשלת ימין נקים ממשלה לאומית של ימין, מרכז ושמאל שתוציא את ישראל מהכאוס הפוליטי, תעביר תקציב מדינה ותשרת את האזרח. ממשלה כזאת תמצא את נקודות ההסכמה הרחבות להזנקת המשק והעסקים הקטנים, להחזרת החוק והסדר בנגב והגליל ולבניית תכניות עבודה ורפורמות למשרדי הממשלה - כל מה שנתניהו הזניח בשנים האחרונות".

לדבריו, גם בממשלת אחדות של ימין-מרכז-שמאל ימינה תשמור על ערכי הליבה של המחנה הלאומי. במקום בחירות חמישיות, מדינה שתקועה בלי תקציב וממשלה שעוסקת בג'ובים והכפשות. בנט יאחד את העם ימין-מרכז-ושמאל".

הוא מסביר כי "ימינה אמרה מראש שהיא תיכנס לממשלת ימין יציבה אם תוקם. לנתניהו יש את המנדט ויש את האצבעות שלנו. שיעסוק בהרכבת ממשלה, אנחנו לא מפריעים אלא מסייעים. בנט הוא לא החסם, ימינה הצביעה עם נתניהו על הוועדה המסדרת ומראש הודיעה שהיא תהיה חלק ממשלת נתניהו אם תקום. המתקפות נגד בנט תמוהות ומופרכות".

לדעת קארה, "אי אפשר לתת למדינה להמשיך להתנהל כמו עכשיו. כבר מעל שנתיים שלא עבר תקציב – משמע אין אפשרות למשרדי הממשלה להוציא לפועל תכניות. כל מינוי של שרים הופך להיות מאבקי ג'ובים והורדות ידיים. אנחנו כבר שנתיים בעוד ועוד בחירות שמקטבות את העם ובינתיים אין ממשלה מתפקדת. עסקים קורסים, האלימות בנגב ובגליל מתגברת, איראן מהווה אתגר משמעותי – והפוליטיקאים רבים ביניהם. אי אפשר להיגרר לעוד ועוד בחירות שעולות כסף רב ומפלגות את העם בקמפיינים של האשמות ושנאה. אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה - ימינה תעשה מאמצים להרכיב ממשלת אחדות ימין-מרכז-שמאל".

"בנט הוא איש המחנה הלאומי, ציוני, מפקד בסיירת לשעבר, יזם היי-טק ומי שהוכיח שהוא עוסק בבני אדם ולא בפוליטיקה – הוא התעקש על הרס מנהרות הטרור כנגד עמדת הקבינט בראשות נתניהו, הביא עשרות אלפי בדיקות קורונה בלב המשבר והיה שם בשביל העסקים הקטנים ברגעי האמת. אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלת ימין בראשותו, בנט יחבר את העם לממשלה לאומית רחבה, שתשמור על ערכי הימין ותוציא את ישראל מהכאוס הפוליטי", הוסיף.

הוא סיפר כי נשאל כיצד מפלגת ימינה, כנציגי הימין, יוכלו לשבת בממשלה עם נציגי השמאל. "כל סיעת ימינה וכל פעילי ימינה מאמינים בנפתלי בנט ובטוחים שגם בממשלת אחדות של ימין מרכז ושמאל יישמרו האינטרסים החשובים לימין - זה הזמן לטפל בהרבה נושאים שיש עליהם הסכמה לאומית, להעביר תקציב ולהוציא את המדינה מהבוץ. נכון, יהיו גם אי הסכמות ופשרות. נפתלי בנט הוא מנהיג שיידע לשמור על ערכי הימין החשובים גם בממשלה רחבה שיש בה ימין, מרכז ושמאל. אם לא תימצא ממשלת ימין, בנט יאחד את העם בקואליציה שתשמור על ערכי הימין".

"גם ימינה מעדיפה להיות חלק מממשלת ימין – אך לנתניהו אין את היכולת להרכיב כזאת כרגע.
תחת המשמרת של נתניהו, שנתן את המפתחות פעם אחר פעם ללבני, ברק וניסנקורן וניסה להקים ממשלה עם רע"מ בסיבוב הנוכחי, איבדנו את האחיזה בנגב ובגליל, התעצם החמאס בעזה וגברה האלימות נגד יהודים. ראוי שיעסוק בהרכבת ממשלת ימין במנדט שיש לו ובטיפול בבעיות האקוטיות הללו. אם לא יצליח להרכיב ממשלה בעצמו, נמצא דרכים לממשלה אחרת, מתפקדת, שתוציא את ישראל מהבוץ, גם אם יהיו בה פשרות", מסביר קארה.