עיתון. אילוסטרציה
עיתון. אילוסטרציהiStock

לאורה איטליאנו, כתבת בכירה בעיתון "ניו יורק פוסט", הודיעה בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כי החליטה להתפטר מתפקידה בעיתון, לאחר שלטענתה נדרשה לפרסם כתבה מפוברקת וללא שום הוכחות הנוגעת למהגרים לארה"ב ולסגנית הנשיא קמלה האריס.

בכתבה שפורסמה בתאריך 23 באפריל תחת הכותרת "Kam on in" דיווחה איטליאנו כי ילדי מהגרים שנכנסו לארה"ב לאחרונה קיבלו עותק של ספרה של סגנית הנשיא "גיבורי על נמצאים בכל מקום" שהתפרסם בשנת 2019.

הספר, כך טענה איטליאנו, ניתן לילדי המהגרים כחלק מערכת "קבלת פנים" מטעם הרשויות בלוס אנג'לס. הסיפור זכה מיד לכיסוי נרחב בתקשורת האמריקאית, בעיקר רשת "פוקס ניוז", שדרשה לדעת מדוע ילדי מהגרים מקבלים במתנה ספר של סגנית הנשיא.

אלא שאז התברר כי עורכי ה"ניו יורק פוסט" דרשו מאיטליאנו לכתוב את הכתבה בהסתמך על צילום אחד בודד בו נראה הספר של סגנית הנשיא באחד ממתקני ההגירה בדרום קליפורניה ובדיקה מעמיקה יותר העלתה כי הסיפור היה שגוי וילדי המהגרים שנכנסו לארה"ב לא קיבלו את ספרה של סגנית הנשיא.

ה"וושינגטון פוסט" חשף את כי הספר שנראה בתצלום היה חלק מחבילת צעצועים וספרים שניתנו לילדי מהגרים. בעקבות החשיפה, הודיעה איטליאנו כי החליטה להתפטר וסיפרה על תחושת אכזבה על כך שנצטוותה לפברק סיפור ללא הוכחות.

"היום מסרתי את התפטרותי לעורכים שלי בניו יורק פוסט. סיפור קמלה האריס, סיפור שגוי שנצטוויתי לכתוב ושלא הצלחתי לדחוף מספיק חזק נגדו, היה נקודת השבר שלי. זו היתה זכות לכסות את העיר ניו יורק עבור העיתון התוסס והשנון ביותר שלה, עיתון מלא כתבים ועורכים שאני מעריצה מאוד ומחשיבה כחברים. אני עצובה לעזוב", כתבה איטליאנו בציוץ הטוויטר שלה.