ריבלין ונתניהו
ריבלין ונתניהוצילום: פלאש 90

נשיא המדינה ראובן ריבלין התארח באבו גוש היום (רביעי) במפגש בין דתי שנערך בהזמנת ראש המועצה האזורית אבו גוש סלים ג'בר.

ריבלין התייחס לסאגה סביב מינוי שר המשפטים ומתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אבקש להתייחס לעניין בוער נוסף שמעסיק את החברה בישראל בימים האחרונים. נס קיומה של מדינת ישראל היה ועודנו, תוצר עמל כפיים אליו כולנו מחויבים והוא מושתת, בין השאר, גם על אדני חוק, מנהל תקין, משפט וצדק".

"כבר תקופה ארוכה שאנו חיים באשליית תפקוד חוקתי בין מערכת בחירות אחת לאחרת, אך נדמה שאמש קרסה גדר נוספת. אנחנו חייבים לחזור אל היסודות לפיהם על הממשלה לשרת את האזרחים ולא על האזרחים לשרת את הממשלה", טען הנשיא.

במפגש לקחו חלק שגרירי צרפת, מרוקו, מצרים, ירדן ואיחוד האמירויות, הרב הראשי האשכנזי דוד לאו, נציג העדה הנוצרית הנזיר אוליבייה, וראשי המועצות של מבשרת, הר אדר, קרית יערים ומטה יהודה.

הנשיא פתח את דבריו באיחולי רמאדן כרים וציין כמה טוב להיות כאן יחד כולם. "המקורות היהודיים אומרים על ירושלים, שהיא "עושה את כולם חברים", מחברת את כולנו, בדיוק כמו שאנחנו יושבים כאן, חברים ומחוברים. אנשי אבו-גוש, ידועים בקבלת הפנים שלכם והכנסת האורחים שלכם. יחסי השותפות והאחווה ביננו מתמשכים שנים ארוכות, עוד מהימים שלפני הקמתה של המדינה היהודית והדמוקרטית, הבית של כולנו. תמיד הייתם מופת של מתינות, של רדיפת שלום, של אהבת אדם ואהבת החיים השלווים והרגועים שיפים כל כך למקום, לנוף הזה".