בני גנץ
בני גנץצילום: שמוליק עלמני

שר הביטחון והמשפטים בני גנץ מתייחס הערב (רביעי) לאירועים הפוליטיים האחרונים.

"הבהרתי שצריך ממשלה חדשה. אם למישהו היה איזה צל של ספק, אתמול קיבלנו את ההוכחה. נתניהו מוכוון קודם כל לאינטרסים האישיים שלו. כל אחד היה רוצה לראות את נתניהו יוצא ממשרד ראש הממשלה. גם אני רוצה להיות ראש הממשלה ביום מן הימים, ומאמין שזה יקרה. שאף אחד לא יתפוס את הממלכתיות שלי כחולשה, כי היא לא חולשה", אמר גנץ בראיון לחדשות 12.

לדבריו, "אתמול היה לנו אירוע קשה שאני מקווה שהוא אחרינו. בסופו של דבר, אין היתכנות לכל דבר אחר מלבד ממשלת שינוי. בנט ולפיד יסכמו ביניהם, גוש השינוי יקבל החלטות ונקים ממשלה חדשה. אם הם לא יצליחו, הנוהג הוא שהמנדט חוזר לפני. אני מקווה מאוד שלא נגיע לשם, כי אני לא רוצה שנגיע לבחירות חמישיות".

גנץ סירב להתחייב שלא ישב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בממשלה אחת אך ציין שלמהלך כזה "אין היתכנות", כלשונו.

הוא הדגיש כי אין בכוונתו לוותר על תיק הביטחון והמשפטים בממשלה שתקום. "אני יודע מה קרה אתמול. מזימת אפריל הפכה מתרחיש להתרחשות. אני מקווה שחבריי לגוש השינוי ראו שלא רק שאין על מה לדבר, בעיקר אין עם מי לדבר. אמרתי לנתניהו לפני ותוך כדי ההצבעה: אני המועמד שמקובל במשרד המשפטים. אני אדרוש את התיק הזה גם בממשלה הבא. חשוב שאהיה שר הביטחון וחשוב שמשרד המשפטים יישאר בכחול לבן, כדי שנוכל להמשיך לשמור על הדמוקרטיה. אני נותן לאנשים אחרים להיות בפרונט כי חשוב שנקים ממשלת שינוי".