אסתר אלוש ויוסי דגן עם השחקנים בחוות שמש בברוכין
אסתר אלוש ויוסי דגן עם השחקנים בחוות שמש בברוכיןצילום: אליחי מנחם

חן אמסלם, צחי הלוי, מורן גרוס ושלום אסייג מצלמים בימים אלו את הסרט הראשון של קרן קולנוע שומרון "באמצע החיים" יחד עם חברת יונייטד קינג של משה אדרי וליאון אדרי ז"ל.

הסרט מצטלם בגבעות עולם באיתמר, בחוות שמש בברוכין ובמעיין חוות יאיר שבשומרון. השחקנים התארחו במשך כל שבוע הצילומים בבית הארחה פנינת השומרון בהר ברכה.

הסרט נתמך על ידי "קרן קולנוע שומרון" שהוקמה על ידי ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן ודוברת השומרון אסתר סילם אלוש שגם מנהלת את הקרן. המפיקים בפועל הם עופר נעים ודני מוזס.

"זו התרגשות גדולה", אומר יוסי דגן, "לראות את היצירה המקומית פורחת, את מיטב המפיקים והשחקנים בישראל מגיעים לצלם סרטים כאן בשומרון, כחלק מהמהפכה שהובילה שרת התרבות דאז מירי רגב ושר התרבות היום חילי טרופר ממשיך אותו של חיזוק הקולנוע הישראלי בפריפריה".

קרן קולנוע שומרון פועלת מתוך מתנ''ס שומרון ונתמכת על ידי מועצה אזורית שומרון. את התסריט כתבה יוצרת מהשומרון, לבנת אור זך, יחד עם אחד היוצרים והבמאים המוכרים בארץ - דני רייספלד ורעייתו הילה. הסרט יבויים על ידי דני רייספלד ויריב הורוביץ.

"התושבים התרגשו לפגוש את ההפקה ואנחנו מצדנו התרגשנו לראות את החלום קורם עור וגידים", אומרת אסתר אלוש מנהלת קרן הקולנוע בשומרון, "אנחנו מקווים תוך חצי שנה להתחיל לראות את פירות הקרן על האקרנים בארץ ובעולם ולהביא את הקולנוע האיכותי ביותר בארץ היישר מהשומרון''.