היועץ המשפטי לממשלה קיים הבוקר (שישי) התייעצות דחופה בעקבות האסון במירון עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים.

בהתייעצות הוחלט כי מח"ש תתחיל מיידית בבדיקה על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון.

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה. אנשי מח"ש כבר פועלים במסגרת הבדיקה, ונמצאים בזירת האירוע.

עוד נמסר כי היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה יקיימו הערכות מצב נוספות ויקבלו את ההחלטות המתאימות על-פי התקדמות הבדיקה של מח"ש.

יחידת להב 433 של המשטרה תחקור גם היא את האירוע.

מהמשטרה נמסר כי "היום בשעות הבוקר פנה ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום ליועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה, בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים. לפני זמן קצר הודיעו כי קיבלו את עמדת מ"י ובדיקת האירוע בכל הנוגע לתפקודם של השוטרים, תועבר למח"ש. משטרת ישראל תסייע למח"ש ככל שתדרש".

מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא, התייחס הבוקר לאסון ההמוני בהר מירון.

"לילה קשה ולילה טראגי. אני שמעון לביא נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע. אני מוכן לכל בדיקה. אנחנו נערכנו לכלל התרחישים, האירוע הזה קרה. אנחנו בשלב איסוף הראיות כדי להגיע לאמת. מסתובבים סרטונים שאין להם קשר למציאות. ממה שאני קיבלתי שוטרים הצילו פה חיי אדם גם במחיר חייהם".