ראש הממשלה בזירת האסון
ראש הממשלה בזירת האסוןצילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התקשר ביום שישי לראש הממשלה בנימין נתניהו והביע את תנחומיו בעקבות האסון הכבד בהר מירון. ארבעה מההרוגים הם אזרחים אמריקניים.

"שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו והבעתי את תנחומיי בשם העם האמריקני", סיפר ביידן. "אובדן החיים של מתפללים שהגיעו לחגוג את אמונתם שובר את הלב. ארה"ב עומדת לצד ישראל ולצד קהילות יהודיות ברחבי העולם. הנחיתי את הצוות שלי להציע לישראל סיוע''.

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אשר התקשר אליו למסור את תנחומיה של ארה"ב והשתתפותה בצערה עם מדינת ישראל, בעקבות האסון הנורא בהר מירון.

שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו וציין בפניו כי ישראל פועלת לסייע למשפחות ההרוגים בעלי האזרחות האמריקאית ודואגים להבאת המשפחות לישראל בהקדם האפשרי. עוד סיפר שר החוץ למזכיר המדינה כי משעות הבוקר הגיעו אליו ולמשרד החוץ עשרות הודעות תנחומים, וכי הבעת סולידאריות זו עם העם הישראלי מעודדת ומחממת את הלב.

בעקבות החלטת הממשלה על יום אבל לאומי ביום ראשון, יורדו דגלי המדינה לחצי התורן ב-107 נציגויות ישראל ובמגורי ראשי הנציגויות ברחבי העולם עד יום שני ה-3 במאי.

מנהיגים ושרי חוץ מרחבי העולם שלחו הודעות ניחומים לישראל. שר החוץ האמיראתי, עבדאללה בן זאיד, התקשר לשר החוץ גבי אשכנזי והביע את תנחומי איחוד האמירויות.

יו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שיגר אגרת תנחומים לנשיא המדינה על רקע האסון הכבד שאירע במירון. באגרת הוא הביע את צערו וכתב: "אנו מתפללים עבור הקורבנות ומאחלים החלמה לפצועים".