חיילים מחלקים שתייה ליוצאים ממירון
חיילים מחלקים שתייה ליוצאים ממירוןצילום: דובר צה''ל

לוחמי חטיבת החילוץ של פיקוד העורף, כוחות רפואה מפיקוד הצפון ומספר מסוקים של חיל האוויר עם צוותי רפואה ולוחמי 669 הוקפצו לזירת האסון בהר מירון.

החיילים העניקו טיפול רפואי, סייעו בחילוץ הפצועים ועזרו להמוני המתפללים שביקשו לעזוב את מתחם ההילולה ולהתפזר לבתיהם. מסוקי חיל האוויר פינו את הפצועים לבתי החולים ברחבי הארץ.

מדובר צה"ל נמסר כי בתחילת פעולת הסיוע של כוחות פיקוד העורף במתחם הקבר בהר מירון החלו חלק מהנוכחים לפגוע מילולית ופיזית בלוחמות צה״ל, אשר היו בדרכן לפינוי הפצועים. הכוח המשיך במשימתו בהתעלם מהתנהגות הפוגענית.

עוד נמסר כי הנושא עלה על ידי הלוחמות והלוחמים אמש (ו׳) במסגרת תחקיר ראשוני לאירוע טרום שובם לבסיסם. צה״ל רואה את האירוע בחומרה רבה ומגנה כל אלימות, פיזית או מילולית, כלפי חיילותיו וחייליו.

לאור הכרזת הממשלה על יום אבל לאומי ביום ראשון הקרוב, ביחידות צה״ל יתבטא יום האבל בהורדת דגל המדינה לחצי התורן בין השעות 08:00-20:00. בורדת הדגל תתבצע בעת מסדר הבוקר בשעה 08:00.

במידה ומסדר הבוקר מתקיים בשעה אחרת, בשעה 08:00, בעת הורדת הדגל, תהיה על מגרש המסדרים כיתת חיילים בפיקוד קצין.

בתום יום האבל, בשעה 20:00, יונף הדגל לראש התורן ומיד יורד ויקופל. בעת הנפת הדגל, הורדתו וקיפולו, תהיה על מגרש המסדרים כיתת חיילים בפיקוד קצין.

במהלך יום האבל לא יערכו פעילויות הווי ובידור ביחידות צה״ל. כמו כן, לא יתקיימו טקסים חגיגיים כמו טקסי סיום, טקסי החלפת פיקוד וכדומה.

צילום: דובר צה''ל