הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, התייחס הערב (מוצ"ש) בפתח שיעורו השבועי לאסון במירון וקרא להתחזק ברוחניות.

"האסון הנורא ביום חמישי שקיפחו את חייהם אנשים יראי שמים, בעולם הזה לא יודעים למה זה קרה, אבל בעולם העליון הכל ברור ומובן", אמר במהלך שיעורו השבועי.

בדבריו קרא לציבור להתחזק בתורה וצניעות. "על כולנו להתחזק במיוחד בלימוד תורה, צניעות ובעיקר באהבת חינם, זה לא קרה סתם בסוף ימי האבלות על תלמידי רבי עקיבא, כולנו חייבים להתחזק באהבת חינם לא משנה מאיזה חוג ומאיזו עדה".

גם האדמו"ר מויז'ניץ התייחס במהלך סעודה שלישית לאסון הנורא. "מדובר בטרגדיה נוראה שאי אפשר להבין אותה, קשה להבין הכיצד יום כזה שבאים לשמוח עם רשב"י, עם הלב של כלל ישראל הפך ליום אבל שכזה", אמר הרבי ודבריו צוטטו באתר 'כיכר השבת'.

הוא הוסיף: "אין אלא לומר שמשמיים דורשים מאיתנו משהו, ובוודאי שכל אחד צריך לעשות חשבון נפש אישי, איזה דברים צריכים אנו לתקן".

"הלב של כלל ישראל חווה כעת טרגדיה. לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי, אנו מבקשים ממך הקב"ה, אל תשליכנו - אל תזרוק אותנו".

כמו כן קרא להתחזק ברוחניות. "אנחנו עוברים ניסיונות קשים מאד, אבל עלינו לזכור את התורה ואת העובדה כי כולנו מסורים בידי הקב"ה, צריכים אנו להמשיך ולדאוג להגברת האמונה והביטחון בהקב"ה בקרב הילדים ובקרב כולנו".

"קשה כל כך לדבר על זה כעת, בשעה שהלב של כלל ישראל כולו עצוב ושבור, עלינו לחזק את המשפחות היקרות, ואת כל אחד ואחד. המעלה אצלינו היהודים הוא שאנו מאמינים בני מאמינים, ועלינו להיזהר שלא ליפול לניסיונות ולדאוג לכל אחד שצריך עזרה שיקבל אותה באמצעות אנשים מוסמכים שיכולים להקל על הלבבות השבורים".