מיילך קאהן
מיילך קאהןצילום: יחצ

אל תדין חברך | מיילך קאהן | קליפ

אתם כבר מכירים את מיילך, הזמר החסידי שתלש כל גינון של גאווה וכל מניירת כבוד מפניה של המוזיקה היהודית. הוא לבוש באופן מרושל, שר בצורה בוסרית בכוונה תחילה, מערבב בין ח' ו-ע' מזרחיות, כלים מערביים ומקצבים מסביב לגלובוס, בשילוב קליפים משעשעים ועלילתיים.

שבירת קירות הז'אנר בצורה הבוטה ביותר מאז הסדקים שיצר בן דודו, הזמר ליפא שמלצר, פתחו את המוזיקה החסידית לקהלים נוספים, צעירים, חוזרים בתשובה וחרדים חדשים שחיפשו ענף יהודי לאחוז בו, מבלי להיכלא בין פאות הקובייה המגזרית.

בשירו החדש, מצטרף קאהן, בעל הקול הגס והממכר, אל ידי הזהב של מעבד העל המגזרי, נאור כרמי, ויחד הם הופכים את מאמרו של הלל ממסכת אבות לאייטם ויזואלי וצלילי ממכר, ארוז בסיפור קומי שמרמז על סיפור חייו האישיים של קאהן. אדם שהחברה לא האירה לו פנים, הפרנסה לא דפקה בכיסו ומעשיו והתנהגותו התנהלו בעצלתיים, עד שבפתע הפך לאדם חשוב ומשפיע בעזרת המוזיקה. המסר שעולה מן הקליפ ומן השיר – אם רק תביטו היטב אל תוך ליבו של השלומיאל שלפניכם ותיכנסו לנעליו, תוכלו לראות את המיילך שבליימך.

מבלי להיות בעל קול קטיפה או הדור בחליפה מהודקת, מבלי ליצור להיטים קלאסיים וניגוני ערגה מורמים, שוב מוכיח מיילך שאותנטיות, אמיתות ופשטות עדיין יכולות לכבוש לבבות ואזניים, בכל המגזרים.