בעז שפירא
בעז שפיראצילום: באדיבות המצולם

את חלקכם הכרתי אישית והרושם היה מצוין. אנשים טובים, נמרצים, מוכשרים וחכמים. והעיקר – אוהבי עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל.

משב רוח מרענן ומבטיח בשמי הפוליטיקה הישראלית כך התרשמתי, כן ירבו כמותכם אמרתי אני ביחד עם רבים בעם ישראל.

נכון שראייתכם את מדינת היהודים אינה זהה אחד לאחד עם ראייתם של תלמידי חכמים, ראשי ישיבות ורבנים מובילים אבל אהבתכם הכנה את העם הזה את ארצנו הקדושה ואת תורתנו היא אמתית וזו ניכרת בדיבור ובמעשה, הלב במקום הנכון.

ידעתם עליות וירידות לאורך שנות פעילותכם עבור עם ישראל אך את כישרונותיכם ויכולותיכם הגבוהות איש אינו יכול לקחת. זוהי מתנה נפלאה שחשיבותה לא תסולא בפז.  כל זה בתנאי אחד – שלא תסטו מהמחויבות שלכם לעם ישראל לארץ ישראל ולתורת ישראל. פשיטא הלא כן?

הכול מכירים את התסבוכת הפוליטית ומודעים למורכבות בה אנו נמצאים. איש לא פילל למציאות כזו המעמידה בסכנה מוחשית את הגשמת מאוויינו הלאומיים ואת המשך בנין המדינה, ראשית צמיחת גאולתנו. בתוך התהליך הזה, המבורך המופלא והניסי יש מקום להבדלי גישות מינוריים ובשוליים. גם בתוך המחנה הלאומי/דתי/מסורתי/חילוני נמצא שאין זהות רעיונית עד אחרון הפרטים. יחד עם זאת ייאמר שיש קווים אדומים ברורים אותם אין לחצות בשום מצב, עבור שום מחיר ובכל תנאי.

והנה מתברר והולך לדאבון הלב שצוק העתים הפוליטי מאיים לסחוף אתכם לכיוון בו אי אפשר יהיה לקיים את המטרה עבורה נכנסתם כולכם לפוליטיקה. זאת אף זאת – שיתוף פעולה עם הגורמים הפוליטיים שבהרכב החלופי (מה שנקרא "גוש השינוי") טומן לנו סכנות רבות, מוחשיות ומידיות !! 

הדברים ברורים ואינם בגדר חשש בעלמא. התבססות על קולות הערבים תומכי הטרור המזדהים עם אויבינו המבקשים להשמידנו אינה באה בחשבון. שיתוף פעולה עם ריקא לפיד שהתנגדותו לעולם התורה ידועה, שפעילותו נגד מסורת ישראל גלויה, ששמחתו לאיד בעת הגירוש והחורבן מגוש קטיף מתועדת ומהווה אות קלון על מצחו ושתכניותיו המוצהרות לגרש עוד כשמונים אלף יהודים בעינן – אינן מאפשרות ישיבה אתו בכפיפה אחת.

כך גם לגבי המפלגה המכונה כיום בשקר ורמייה מפלגת העבודה. עצרו לרגע והתבוננו במבט ישר וכן – מרב מיכאלי והערבייה שברשימתה רחוקות ממורשת מפלגת העבודה האמתית כרחוק מזרח ממערב. זהו לא רק שמאל רדיקלי, זהו שמאל פוסט מודרני ומטורף הבועט בכל מה שיקר לכל יהודי. ארץ ישראל, דת ישראל, המשפחה יהודית, הצבא הישראלי – כל אלה תחת איום של ממש באם חס ושלום תקבל מיכאלי ולו מקצת תאוותיה הפוסט מודרניות/אנרכיסטיות/אנטי יהודיות. ריבונו של עולם – היאך תהינו עוז בנפשותיכם לדור באותה ממשלה עם ערבייה שהצהירה בעבר שיש לשרוף את נהרייה?

מפלגת מרץ אינה טובה יותר – החל מניצן הורביץ שבמהותו ועצם קיומו הפוליטי מתריס נגד תורת ישראל, דרך יאיר גולן שמזמן חצה את הקווים ומאז שהרהיב עוז בנפשו המבולבלת להשוות בין ישראל דהיום לבין גרמניה הנאצית בהתהוותה רק הולך ומקצין תוך שהוא נהיה שמאל קיצוני ומוטרף (רק לאחרונה אמר שהזדעזע עת ראה כיצד חיילים מחסלים מחבלת עם סכין בידה – דע עקא שאין לדעת באם מטען נפץ גם על גופה). – עם אלה אתם רוצים לשתף פעולה ?  במה בדיוק ?!?!?!

עם ישראל בחר עבור כינון ממשלה לאומית. יחסי הכוחות ברורים לחלוטין ואין לערער עליהם. למחנה  הלאומי מעל שבעים מנדטים (אם נכליל גם את האיש המסית ליברמן, שהרי בוחריו בוודאי אנשי ימין הם), בעוד שמחנה השמאל מונה פחות מארבעים מנדטים. את הערבים אינני מחשיב כמובן, מהטעם הפשוט שאינם בני עמנו. יש בשמאל שאינם אוהבים לשמוע זאת, מה לעשות – זו האמת ואין בלתה.

יש בקרבנו במחנה הלאומי כאלה שכבר חרצו את דינכם. כך למשל  קרוליין גליק (לשעבר מתמודדת ברשימתכם לכנסת)  שפירטה באריכות כיצד התאכזבה מכם, חשה נבגדת, מתביישת בכך שהייתה אתכם באותה מפלגה פוליטית ואף הכתירה אותך נפתלי ואותך איילת כ"שקר הכי גדול בפוליטיקה הישראלית". קרוליין המצפונית והמוסרית הצהירה שהיא מחכה בקוצר רוח ליום הכיפור על מנת לעשות תשובה ולהתכפר על חברותה אתכם.

נפתלי בנט, איילת וגם חבריכם שהוזכרו - זו שעת מבחן גורלית מאין כמותה. עדיין לא מאוחר ונדרשת מכם עמידה ערכית ועקרונית חזקה, נאמנה, ישרה ויהודית. התנהלות נכונה תכשיר (אולי) מועמדותו בהמשך להנהגת המחנה הלאומי. זיהתה איילת שקד נכון שכבר נגרמה פגיעה לתדמיתכם הלאומית (במה שהגדירה כ"בייס" הפוליטי).

עמימות, פסיחה על שני הסעיפים, רמיזה על נכונות לשתף פעולה (ובוודאי שיתוף פעולה כזה בפועל) עם השמאל הרדיקלי, האנטי יהודי, הפוסט מודרני והפוסט ציוני , שלא לדבר על המפלגות הערביות – כל אלה עלולים לקבור אתכם פוליטית ולהפוך אתכם לקוריוז פוליטי נוסף, אחד מני רבים.

הדברים נכתבים מלב דואב ובדאגה רבה בדקה התשעים אך לא מאוחר מדי. התעשתו ועשו טוב לישראל.