הרב יעקב שטרנברג, מראשי מטה 'מאמץ', מתייחס בראיון באולפן ערוץ 7 למחלוקת בדבר הקמת ממשלת מיעוט בהימנעות של מפלגת רע"מ.

"עמדתו של הרב צבי טאו היא הצודקת. גם אצל הרב דרוקמן היתה מחלוקת בין מספר רבנים שהיו שם ובסופו של דבר זה הוכרע באיזה רוב. הרב דרוקמן היה בעמדה הזאת וחזר בו עקב לחצים", אומר הרב שטרנברג.

לדבריו, "אני חושב שנתניהו הוא ראש ממשלה מעולה למדינת ישראל בתחומים של כלכלה, ביטחון וטיפול בקורונה. טוב לעם ישראל שכזה מנהיג ימשיך להנהיג אותנו. מצד שני, יש מיעוט גדול בעם ישראל שהוא שטוף בגלי שנאה. הרב טאו חושב שהאש שיצאה ממירון היא בגלל גלי השנאה ששוטפים את המדינה בלי סיבה. לכן, במצב שנוצר, עדיף ללכת על האופציה של רע"מ ועל ההצעה שתהיה רוטציה".

הוא הביע את אכזבתו מהתנהלות ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "אני מאוד מאוכזב. אני חושב שבצלאל היה צריך להקשיב לרבנים. הרב דרוקמן והרב טאו הם אנשים מבוגרים עם ראיה כוללת של כל האינטרסים הלאומיים. הוא היה צריך להקשיב להם. להגיד 'אני מרכין את הראש ומקבל את דעתם'. זאת הדוגמא הכי טובה שיש איפה שהרבנים שלנו צריכים להכריע".

על הגורמים האחרים במפלגות הימין אמר הרב שטרנברג, "אני מלכתחילה מתנגד לבנט בעיקר בגלל עמדותיו בנושאי דת ומדינה, הוא ליברלי מאוד. אני מאוד כועס על סער ובייחוד על אלקין ואני אישית הפגנתי מול הבית שלו. הם יותר גרועים מבנט כיוון שהכל אצלם זה אינטרסים אישיים. נתניהו פגע בכם? שימו את זה בצד ותבואו לממשלת ימין עם כל הערכים הכי חשובים".