ישראל אנקאוה וילדיו
ישראל אנקאוה וילדיוצילום: באדיבות משפחה

בין הרוגי אסון מירון הקשה היה גם ישראל אנקאוה ז"ל מאופקים.

אמש הגיע לנחם אבלים בשבעה אחד מהניצולים מהאסון הקשה במירון שסיפר כי ישראל היה יכול להציל את עצמו ובמקום זאת הוא הציל אותו, אבל לבסוף מצא את מותו בעצמו באסון.

אחיו יצחק סיפר כי "כלל לא ידענו מכל הסיפור. רק ניסינו להבין מה קרה שם. אתמול הגיע לכאן אותו אדם שסיפר שישראל הציל אותו והתברר לנו כי ישראל יכול היה להינצל אבל בחר להשאר במקום כדי להציל אחרים. הניצול סיפר כי ישראל עזר לו לצאת מהמכבש ולאחר מכן המשיך לעזור לילדים שהיו קלועים בשביל המוות, עד שכבר נעלם מעיניו. למרבה הטרגדיה כנראה הוא סייע לאחרים להנצל עד שכלו כוחותיו שלו".

לתרומה לאלמנה הצעירה ושני היתומים

"זה היה ישראל", אומר אחיו יצחק. הוא נולד וגדל בבית שמש, נישא לרותי מיארה, בתם של מיכאל ורחל מאופקים ונשאר להתגורר באופקים לאחר חתונתו. ישראל השאיר אלמנה ושני יתומים. נתנאל בן שנתיים וחצי ויוסף גד בן ארבעה חודשים בלבד.

באופקים הכירו כולם את טוב ליבו של ישראל. מספר גיסו, אשר מיארה: "ישראל היה נשמה טובה, לב רחב וחיוך מאיר פנים. תמיד היה ראשון לעזור לכולם, במאור פנים ובשמחה, נמנע מאוד מלדבר לשון הרע על כל אדם מישראל. הוא התרחק ממחלוקת וראה טוב בכולם. ישראל אהב מאוד את הטבע ובמיוחד לטפל בבעלי חיים ובפרחים, בנפשו העדינה והטובה".

כעת המשפחה נלאצת להתמודד עם הדבר הגדול והאלמנה הצעירה נותרה לגדל לבדה את שני היתומים הקטנים.

אסתר נתן, בת דודתה של רותי כתבה השבוע: "כשאני חושבת על רותי שנשארה לבד, בלי בעלה היקר שהיה משענת עבורה ועבור הילדים, הלב שלי נקרע מכאב על ההתמודדות שמחכה לה. אני פונה אליכם בשם המשפחה לתמוך ולסייע לאלמנה והיתומים".

לתרומה ליתומים והאלמנה לחצו כאן