הרמטכ"ל מעניק את תעודות ההוקרה
הרמטכ"ל מעניק את תעודות ההוקרהצילום: דובר צה"ל

תעודות הצטיינות ל-41 קצינים, נגדים וחיילים במערך המילואים מיחידות צה"ל השונות, הוענקו הערב (שני) בטקס מיוחד על תרומתם הבולטת ביחידותיהם ועל היותם דוגמה ומופת בצה"ל.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר באירוע כי "צה״ל הוא צבא מוכן, התקפי ויוזם, שפועל בכל רחבי המזרח התיכון, ויחידות המילואים הן חלק משמעותי מעוצמתו. אנשי המילואים מרחיקים טוס ושיט, מעמיקים במודיעין, ובתקשוב, ופועלים בלוגיסטיקה בעורף, ובכלל יחידות צה״ל. יחידות המילואים נמצאות בכל אוגדות ההתקפה, ובכל אוגדות החזית, ומהוות חלק בלתי נפרד מיכולתו של צה״ל להכריע ולהבטיח ניצחון במערכה הבאה. יחידות הסדיר והמילואים שלובות זו בזו, וביום פקודה הן יתקפו יחד בחזית ובעומק".

"לאחרונה פורסם על כוונה לכאורה לצמצם משמעותית את כוח המילואים. זוהי קביעה חסרת שחר. יחידות המילואים היו ונותרו כוח עתיר ניסיון שמקומו בשדה הקרב חיוני ונחוץ, ולכן נאמן ונטפח אותו.
איכות ומוכנות המילואים הם יעד מרכזי בצה״ל. כשירות יחידות המילואים מתבססת בראש ובראשונה על היקף האימונים ואיכותם, ובמיוחד על כשירות בעלי התפקידים בחוד הלוחם", סיכם כוכבי.

קצין המילואים הראשי, תת-אלוף (מיל׳) ארי סינגר, הוסיף כי "במערך המילואים ניתן למצוא את כלל הפסיפס של החברה הישראלית. המשרתים במערך מגיעים מכלל הדתות, העדות והמינים ומכל גווני הקשת הפוליטית והחברתית. משרתי המילואים תמיד מוכנים להיחלץ לעזרת חבריהם כשהם זקוקים לה, חרף כל סכנה או קושי, כביטוי של ערך הרעות הצה"לית. בעזרת אנשים כמוכם אנו בונים צבא חזק יותר: בחזית, בעורף, לוחמים ותומכי לחימה. בזכותכם אנו בונים גם חברה טובה יותר ומדינה איתנה וחסונה שתוכל לעמוד בכל האתגרים הצבאיים והחברתיים שיוצבו בפניה, ולנצח בהם".