חיסון לקורונה
חיסון לקורונהצילום: רויטרס

לאחר שחברת פייזר סיימה בהצלחה את הניסוי בהענקת החיסון שלה לצעירים בגילאי 12-15, ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי אמור לאשר בתחילת השבוע הבא את מתן החיסון לצעירים, ובכך להגביר את קצב מסע החיסונים ברחבי ארה"ב.

על פי הדיווח של ה"ניו יורק טיימס", המצטט גורמים פדרליים שמקורבים למנהל המזון והתרופות, האישור לשימוש בחיסון לבני 12-15 צפוי להינתן בתחילת השבוע הבא, ותלמידי בתי הספר יוכלו להתחסן על מנת לאפשר למערכת החינוך בארה"ב לחזור לשגרה מוקדם ככל האפשר.

כזכור, בחודש מרץ האחרון הודיעה פייזר את כי סיימה את הניסוי הקליני בהענקת החיסונים לבני 12-15 ללא שהתגלו תופעות לוואי משמעותיות ורמת ההגנה היתה גבוה מאוד.

עם זאת, סוכנות הידיעות רויטרס פנתה בבקשה למנהל המזון והתרופות האמריקאי לאישור הידיעה כי אכן מהשבוע הבא יאושר החיסון לצעירים, אך ממנהל המזון והתרופות נמסר ל"רויטרס" כי "בדיקת הרחבת האישור לשימוש חירום בחיסון נמשכת" וללא פרטים נוספים.

כיום מאושר החיסון של פייזר לשימוש בקרב בני 16 ומעלה, ואם אכן יאושר החיסון לצעירים יותר בתחילת השבוע הבא, תתכנס הוועדה המייעצת של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב על מנת לבדוק את נתוני הניסויים הקליניים ולאשר את תחילת השימוש בחיסון לצעירים בני 12-15.

כיום מתבצעים ניסויים קלינים עבור השימוש בצעירים גם בחיסונים של חברות נוספות ובהן מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון, שמקוות לקבל את תוצאות הניסויים כבר בקרוב על מנת להכניס את החיסונים שלהן לשימוש בקרב צעירים.