ח"כ אבי מעוז: לסגור את יחידת יוהל"ם

יו"ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז, המשיך היום (שלישי) בכנסת, את סדרת נאומי 'הנדסת התודעה', במסגרת נאומים בני דקה.

את נאומו היום הקדיש חה"כ מעוז לנושא "שוויון התפקידים בצה"ל", ומתח ביקורת על תהליך גיוס החיילות לכלל היחידות בצבא.

חה"כ מעוז פתח באזכור בג"ץ אליס מילר, בעקבותיו "החל תהליך שמתעצם בשנים האחרונות, בהובלת ארגונים שממומנים על ידי קרנות וממשלות זרות, כגון פורום דבורה, שדולת הנשים ועוד, ובשיתוף פעולה עם יחידת יוהל"ם – יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר".

לדבריו "במסגרת תהליך זה מופעל לחץ אדיר על מפקדי צה"ל, הן בצורה ישירה והן בדרכים עקיפות, על ידי מכוני מחקר ועתירות לבג"ץ, לקבל חיילות לכל היחידות בצה"ל, כולל הקרביות ביותר, בניגוד לעשרה מחקרים של צה"ל שקבעו בצורה ברורה שלא לקדם מגמה זו".

מעוז פירט את המחירים הכבדים שגובה התהליך "הן מצד הפגיעה בכשירות היחידות כאשר נאלצים להוריד את רף הדרישות, הן בפגיעה חמורה בקדושת המחנה, הן בהכנסת שיקולים זרים להחלטות מבצעיות של בנין הכח הצבאי, והן בפגיעות פיזיות בלתי הפיכות באותן חיילות. אולם עבור הגורמים הדוחפים אג'נדה זו, זהו מחיר נסבל".

בנאומו הדגיש כי "מדובר בסכנה למדינת ישראל, כאשר מקשים על צה"ל למלא את ייעודו, כשלא מאפשרים לו להתנהל על פי שיקולים מקצועיים בלבד, רק לשם מימוש המושג המכובס "שוויון מגדרי"".

חה"כ מעוז סיים את נאומו בהמלצה לרמטכ"ל "לסגור את יחידת יוהל"ם ולהפסיק את ההשפעות הזרות על צה"ל".