שר הביטחון בני גנץ פרסם הערב (שלישי), שעות ספורות לפני פקיעת המנדט של נתניהו, קריאה לראש הממשלה לחדול מהתחבולות והספינים, כהגדרתו.

"אזרחי ישראל, בעוד מספר שעות יפקע המנדט שהעניק כבוד הנשיא לבנימין נתניהו להרכבת ממשלה.
אלו שעות אחרונות וקריטיות", אמר.

לדבריו, "כדרכו בקודש, נתניהו ממשיך להתל בציבור ישירות ובאמצעות שליחיו, בכנסת ובמקומות נוספים מתוך מטרה למשוך עוד זמן על ידי עוד תרגיל ועוד תכסיס".

"נתניהו, אני פונה אליך - אם מדינת ישראל באמת חשובה לך, חדל מתחבולות, חדל מספינים. גררת את ישראל ל-4 מערכות בחירות, נכשלת שוב בהרכבת ממשלה, כעת מוטלת עליך החובה לנהוג בממלכתיות, להתבונן במציאות נכוחה ולהודות: כשלתי", קרא גנץ.

"לא תוכל להמשיך ולשקר את כולם - לא את שותפיך הפוליטיים ובעיקר לא את אלו שאתה אמור לעבוד עבורם, אזרחי ישראל. בשבילם הפסק לשבור ולהרוס את הדמוקרטיה הישראלית, תפסיק לפלג ולפרק את החברה מבפנים - לא בשביל זה אתה ראש ממשלה", הוסיף.

גנץ הוסיף קריאה ליו"ר ימינה, "אני פונה אליך נפתלי בנט - אני יודע שאתה אדם ערכי. אני יודע שמדינת ישראל חשובה לך. אני יודע שהבטחת המשך קיומו של העם היהודי בוערת בעצמותיך. בדיוק מהטעמים האלו, חובה עליך להודיע היום כי אתה מצטרף לממשלת השינוי ותומך בהענקת המנדט לח"כ יאיר לפיד".

"תקשיב לי, אל תיפול בפח שמבקשים לטמון לך. אתה אדם ערכי - אל תיתן לנתניהו לרמוס אותך. שוחחתי היום עם ראשי המפלגות המרכיבות את גוש השינוי וקראתי לכולם להמליץ בפני הנשיא על חבר הכנסת לפיד לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. פניתי גם לאלו שנמנעו מלהמליץ עליו בסבב הראשון", סיפר גנץ.

לדבריו, "אזרחי ישראל חטפו מכה אחר מכה, מגיפה, אבטלה, פוליטיקה מכוערת, אובדן אמון בשלטון ופילוג בעם. הקו האדום מאחורינו. אנחנו יכולים לסכם הכל בשעות ספורות, מוטלת עלינו החובה להקים ממשלה מהר ככל הניתן למען מדינת ישראל על כלל אזרחיה".