איתמר‌ ‌דויטשר
איתמר‌ ‌דויטשרצילום: לירון אלוני

קבוצת‌ ‌אלקטרה התקשרה באמצעות‌ ‌החברת‌ ‌הבת‌ ‌אלקטרה‌ ‌אפיקים‌ ‌(‌51%‌) ‌בהסכם‌ לרכישת‌ ‌מלוא‌ ‌הבעלות‌ ‌בחברת‌ ‌אגד-תעבורה.‌ ‌תמורת‌ ‌העיסקה‌ ‌מסתכמת‌ ‌בכ-‌200‌ ‌מיליון‌ שקל,‌ ‌בכפוף‌ ‌להתאמות‌ ‌שונות, ‌שסוכמו‌ ‌בין‌ ‌הצדדים.‌

העיסקה‌ ‌ממשיכה‌ ‌את‌ ‌המהלך‌ ‌של‌ ‌כניסת‌ ‌אלקטרה‌ ‌לתחום‌ ‌התחבורה‌ ‌הציבורית,‌ ‌שהחל‌ בינואר‌ ‌האחרון,‌ ‌כאשר‌ ‌חתמה‌ ‌על‌ ‌הסכם‌ ‌לרכישת‌ ‌השליטה‌ ‌בחברת‌ ‌אפיקים.‌ ‌לאחר‌ ‌העיסקה‌ ‌הנוכחית,‌ ‌תהיה‌ ‌אלקטרה‌ ‌אפיקים‌ ‌החברה‌ ‌השלישית‌ ‌בגודלה‌ ‌בישראל‌ ‌בתחום‌ ‌התחבורה‌ ‌הציבורית,‌ ‌לאחר‌ ‌החברות‌ ‌אגד‌ ‌ודן.‌ ‌

אגד‌ ‌תעבורה‌ ‌הינה‌ ‌חברה‌ ‌לאספקת‌ ‌שירותי‌ ‌תחבורה,‌ ‌המפעילה‌ ‌תחבורה‌ ‌ציבורית‌ ‌והסעות‌ ‌מיוחדות,‌ ‌בעלת‌ ‌תשתית‌ ‌ארגונית‌ ‌רחבה,‌ ‌המספקת‌ ‌מענה‌ ‌להפעלת‌ ‌אשכולות‌ ‌קווי‌ ‌שירות‌ ‌ושירותי‌ ‌הסעות‌ ‌מיוחדות‌ ‌בפריסה‌ ‌ארצית.‌ ‌

החברה‌ ‌הינה‌ ‌בעלת‌ ‌זיכיונות‌ ‌להפעלת‌ ‌5‌ ‌אשכולות‌ ‌של‌ ‌קווי‌ ‌שירות‌ ‌בתחבורה‌ ‌הציבורית‌ ‌ברחבי‌ ‌הארץ,‌ ‌ומחזיקה‌ ‌בצי‌ ‌הכולל‌ ‌537‌ ‌אוטובוסים‌ ‌המשמשים‌ ‌לפעילות‌ ‌התחבורה‌ ‌הציבורית.‌

‌מחזור‌ ‌הפעילות‌ ‌של‌ ‌אגד‌ ‌תעבורה‌ ‌בשנת‌ ‌2020‌,‌ ‌בגין‌ ‌פעילות‌ ‌התחבורה‌ ‌הציבורית,‌ ‌עמד‌ ‌על‌ ‌כ-‌ ‌351‌ ‌מיליון‌ ‌שקל.‌ ‌

כאמור,‌ ‌בחודש‌ ‌ינואר‌ ‌2021‌ ‌דיווחה‌ ‌אלקטרה‌ ‌על‌ ‌רכישת‌ ‌השליטה‌ ‌(‌51%‌)‌ ‌בחברת‌ ‌‌אמנון‌ ‌מסילות,‌ ‌חברה‌ ‌פרטית-משפחתית,‌ ‌הכוללת‌ ‌גם‌ ‌את‌ ‌חברת‌ ‌'אפיקים'‌ ‌שבבעלותה‌ ‌וזאת‌ ‌לפי‌ ‌שווי‌ ‌של‌ ‌כ-‌154‌ ‌מיליון‌ ‌שקל.‌ ‌למועד‌ ‌הדיווח‌ ‌בחודש‌ ‌ינואר,‌ ‌החברה‌ ‌החזיקה‌ ‌בצי‌ ‌הכולל‌ ‌כ-‌950‌ ‌אוטובוסים,‌ ‌והינה‌ ‌בעלת‌ ‌זיכיונות‌ ‌להפעלת‌ ‌חמישה‌ ‌אשכולות‌ ‌של‌ ‌קווי‌ ‌שירות‌ ‌בתחבורה‌ ‌הציבורית‌ ‌ברחבי‌ ‌הארץ,‌ ‌ומחזיקה‌ ‌ב-‌25%‌ ‌מחברת‌ ‌נתיב‌ ‌לעיר‌ ‌בע"מ.‌ ‌העסקה‌ ‌הושלמה‌ ‌בחודש‌ ‌מרץ‌ ‌האחרון.‌ ‌ ‌

לאחר‌ ‌העיסקה‌ ‌הנוכחית,‌ ‌ימנה‌ ‌הצי‌ ‌הנוכחי‌ ‌של‌ ‌אלקטרה‌ ‌אפיקים‌ ‌קרוב‌ ‌ל-‌1,500‌ ‌אוטובוסים,‌ ‌הפועלים‌ ‌ברחבי‌ ‌הארץ,‌ ‌והיקף‌ ‌ההכנסות‌ ‌המצרפי‌ ‌עשוי‌ ‌להסתכם‌ ‌בכ-‌1.2‌ ‌מיליארד‌ ‌שקל.‌ ‌ ‌

תחום‌ ‌התחבורה‌ ‌הציבורית‌ ‌הינו‌ ‌אחד‌ ‌מהתחומים‌ ‌הנהנים‌ ‌מצמיחה‌ ‌בעקבות‌ ‌יישום‌ ‌תכניות‌ ‌הממשלה‌ ‌להרחבת‌ ‌פרויקטי‌ ‌התשתיות‌ ‌במדינת‌ ‌ישראל.‌ ‌בהקשר‌ ‌זה,‌ ‌פועלת‌ ‌המדינה‌ ‌להרחיב‌ ‌את‌ ‌האשכולות‌ ‌הגיאוגרפיים‌ ‌של‌ ‌מערך‌ ‌האוטובוסים‌ ‌הציבורי,‌ ‌וזאת‌ ‌במקביל‌ ‌לתהליכים‌ ‌להפרטת‌ ‌חלק‌ ‌מקווי‌ ‌אגד‌ ‌ודן.‌ ‌כמו‌ ‌כן,‌ ‌צפויים‌ ‌פרוייקטי‌ ‌הרכבת‌ ‌הקלה‌ ‌בתל-אביב,‌ ‌פרויקט‌ ‌ה'מטרו'‌ ‌ופרויקטים‌ ‌נוספים‌ ‌שהמדינה‌ ‌מקדמת‌ ‌להביא‌ ‌לגידול‌ ‌בהיקף‌ ‌התחבורה‌ ‌הציבורית‌ ‌בישראל‌ ‌ובמשקל‌ ‌של‌ ‌תחום‌ ‌זה‌ ‌בתוך‌ ‌עוגת‌ ‌התשתיות‌ ‌הלאומית.‌ ‌‌

כידוע,‌ ‌בשנה‌ ‌האחרונה‌ ‌זכתה‌ ‌אלקטרה,‌ ‌יחד‌ ‌עם‌ ‌שותפים,‌ ‌במכרז‌ ‌להקמה‌ ‌ותפעול‌ ‌של‌ ‌הנתיבים‌ ‌המהירים‌ ‌בכביש‌ ‌2‌ ‌ובכביש‌ ‌20‌.‌ ‌

קבוצת‌ ‌אלקטרה‌ ‌פירסמה‌ ‌במרץ‌ ‌האחרון‌ ‌את‌ ‌תוצאותיה‌ ‌הכספיות‌ ‌‌לשנת‌ ‌2020‌‌.‌ ‌‌החברה‌ ‌הציגה‌ ‌עלייה‌ ‌של‌ ‌כ-‌10%‌ ‌בהכנסותיה‌ ‌‌לכ-‌7.7‌ ‌מיליארד‌ ‌שקל,‌ ‌לצד‌ ‌רווח‌ ‌נקי‌ ‌בסך‌ ‌של‌ ‌כ-‌181.2‌ ‌מיליון‌ ‌שקל.‌ ‌‌צבר‌ ‌העבודות‌ ‌של‌ ‌הקבוצה‌ ‌‌צמח‌ ‌לכ-‌18‌ ‌מיליארד‌ ‌שקל‌,‌ ‌נכון‌ ‌לסוף‌ ‌פברואר‌ ‌2021‌.‌ ‌

איתמר‌ ‌דויטשר,‌ ‌מנכ"ל‌ ‌קבוצת‌ ‌אלקטרה:‌ ‌"אנחנו‌ ‌מודיעים‌ ‌היום‌ ‌על‌ ‌רכישת‌ ‌חברת‌ ‌אגד-תעבורה.‌ ‌עסקה‌ ‌זו‌ ‌מהווה‌ ‌המשך‌ ‌ישיר‌ ‌לעיסקה‌ ‌לרכישת‌ ‌השליטה‌ ‌בחברת‌ ‌אמנון‌ ‌מסילות,‌ ‌הכוללת‌ ‌את‌ ‌חברת‌ ‌אפיקים,‌ ‌באמצעותה‌ ‌נכנסה‌ ‌אלקטרה‌ ‌לתחום‌ ‌התחבורה,‌ ‌אותו‌ ‌סימנה‌ ‌החברה‌ ‌כמנוע‌ ‌צמיחה‌ ‌משמעותי‌ ‌לשנים‌ ‌הבאות.‌

''רכישת‌ ‌אגד-תעבורה‌ ‌הופכת‌ ‌למעשה‌ ‌את‌ ‌אלקטרה‌ ‌אפיקים‌ ‌לשחקנית‌ ‌השלישית‌ ‌בגודלה‌ ‌בשוק‌ התחבורה‌ ‌בישראל,‌ ‌עם‌ ‌צי‌ ‌של‌ ‌כ-‌1,500‌ ‌אוטובוסים‌ ‌ועם‌ ‌קצב‌ ‌הכנסות‌ ‌של‌ ‌כ-‌1.2‌ ‌מיליארד‌ ‌שקל.‌ ‌בכוונתנו‌ ‌להמשיך‌ ‌ולהרחיב‌ ‌פעילות‌ ‌זו,‌ ‌כדי‌ ‌למצב‌ ‌את‌ ‌אלקטרה‌ ‌כאחת‌ ‌ממפעילות‌ ‌התחבורה‌ ‌הגדולות‌ ‌בישראל", הוסיף דויטשר.‌