גרמניה
גרמניהצילום: ISTOCK

עלייה דרמטית במספר הפשעים על רקע אנטישמי וגזעני בגרמניה בשנה החולפת.

על פי נתוני משטרת גרמניה שפורסמו בימים האחרונים, נרשמו בשנת 2020 כמעט 24 אלף פשעים על רקע אנטישמי או גזעני, שמרביתם בוצעו על ידי קבוצות ופעילי ימין קיצוני.

במסיבת עיתונאים שקיים שר הפנים הגרמני, הורסט סיהופר, הוא סיפר כי מדובר בעלייה של 6 אחוזים לעומת מספר פשעי הימין הקיצוני בשנת 2019, וכי מדובר במספר הגבוה ביותר מאז החל התיעוד של פשעים אנטישמיים וגזענים לפני כ-20 שנים.

סיהופר התייחס בעיקר לפשעים על רקע אנטישמי, שכללו הצגת צלבי קרס וסמלים נאציים אחרים כמו גם מתקפות פיזיות על יהודים, ואמר כי בשנה החולפת נרשמה עלייה של 16 אחוזים במספר הפשעים האנטישמיים לעומת שנת 2019. "זה לא רק מדאיג מאוד, אלא בהקשר של ההיסטוריה שלנו זה גם מבייש מאוד", אמר סיהופר.

נשיא הקונגרס היהודי באירופה, משה קנטור, אמר בראיון ל"גרדיאן" הבריטי כי העליה הדרמטית במספר הפשעים האנטישמיים בגרמניה צריכה להוות "קריאת השכמה לעולם כולו", לפעול כנגד השנאה המתגברת כלפי יהודים.

"זו קריאת השכמה, לא רק עבור גרמניה אלא עבור כל העולם. נתונים אלה צריכים לעורר פעמוני אזעקה מכיוון שאנו רואים מגמות דומות ברחבי העולם המערבי", אמר קנטור.

על פי הנתונים שפירסם סיהופר, עלייה נוספת נרשמה גם במספר הפשעים שבוצעו על ידי מוסלמים המתגוררים בגרמניה, כאשר גם פשעים על רקע פוליטי רשמו עלייה משמעותית בשנה החולפת.

"פשיעה פוליטית באופן כללי מהווה בעיה הולכת וגוברת. האלימות הימנית השאירה "שובל של דם" ברחבי גרמניה. הנתונים הוכיחו את מה שאמרתי מאז תחילת תקופת כהונתי: הקיצוניות הימנית היא האיום הגדול ביותר על ביטחון גרמניה, מכיוון שרוב הפשעים הגזעניים מבוצעים על ידי אנשים מתוך קבוצה זו", אמר סיהופר.