מגורשי חומש ושאנור סמוך למצודה בשאנור
מגורשי חומש ושאנור סמוך למצודה בשאנורצילום: מועצה אזורית שומרון

הוועדה המסדרת של הכנסת ה-24 אישרה אתמול (שלישי) פטור מחובת הנחה להצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון.

המשמעות היא שניתן באופן מיידי להעביר את החוק במליאת הכנסת. זאת כמובן בהנחה שיש בכנסת רוב להעברת החוק.

החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון הוא אחד החוקים המשמעותיים והדרמטים מבחינת ההתיישבות ביו"ש המהווים סמל למאבק לחזרה ליישובי גוש קטיף וצפון השומרון שנעקרו. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מקדם את הצעת החוק מזה חמש כנסות ברצף, והוא קורא להעלות כבר היום את הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון לשולחן הכנסת.

"ההצבעה אתמול מהווה התקדמות משמעותית בדרך לחזרה הביתה ליישובי צפון השומרון שנעקרו", אומר דגן, "אני קורא לחברינו יו''ר הכנסת יריב לוין ויו''ר הקואליציה מיקי זוהר להעלות כבר היום את הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון לשולחן הכנסת. כנסת ישראל מחוייבת למחוק את אות הקין הזו מספר החוקים של מדינת ישראל, הגירוש היה פשע גם בגוש קטיף וגם בצפון השומרון, אף אדם שפוי לא הצליח להסביר לי עד היום מדוע עקרו אותנו מביתנו בשא-נור וכן מחומש וגנים וכדים שנשארו שטח c ובשליטה מלאה של מדינת ישראל.

''צה"ל נמצא שם כמעט כל הזמן, הכבישים המדרכות העצים והפרחים עדיין שם. הדבר היחיד שמונע אותנו לבנות מחדש את הישובים הוא החלטה. החוק הזה הוא גם בעל חשיבות מוסרית מאין כמותה. כיהודים ציונים אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שיהיה בספר החוקים של מדינת ישראל אות קין נפשע כזה כמו חוק הגירוש והגזל המכונה חוק ההתנתקות, ובוודאי ובוודאי שבצפון השומרון, כשאפשר לחזור באופן מיידי עם החלטה - צריך להביא אותה".

יוסי דגן הבטיח: ''כל עוד נשמה באפנו נמשיך לפעול ולהאבק לחזור ולהניף את דגל ישראל בארבעת יישובי צפון השומרון שנעקרו - חומש שאנור, גנים וכדים''.