הרכב שבו נסע תושב בית אורות שהותקף
הרכב שבו נסע תושב בית אורות שהותקףצילום: חוננו

יהודי תושב שכונת בית אורות בירושלים נרגם באבנים על ידי פורעים ערבים בעת שחזר לביתו לפני כשבועיים. רכבו ניזוק קשות והוא נפגע מהזכוכיות שהתנפצו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' דורש ממשטרת ישראל למצות את הדין עם החשודים שנעצרו לאחר המעשה.

"חזרתי לבית שלי לבית אורות", משחזר א' את שאירע בשיחה עם ערוץ 7. "היה שם פקק רציני מאוד וראיתי לכל הפחות 40 נערים ערבים עוברים רכב רכב ומזהים אם הוא ערבי או יהודי".

לדבריו, "ברגע שהם זיהו אותי, לא הסתכלו אם יש לי אפילו תינוקות באוטו וזרקו מטחים של סלעים וברזלים, מכל הבא ליד. ברוך ה' בניסי ניסים ברחתי משמה ואיכשהו ברחתי מזה. ממש מזל גדול. הילדים שלי היו צריכים להיות איתי באותו יום ברכב. כל הכיסאות שלהם התמלאו בסלעים וזכוכיות. אנחנו מבינים עכשיו וכבר ידענו עם מי יש לנו עסק".

התקיפה אירעה ברחוב מרטין בובר במזרח העיר, כאמור, לפני כשבועיים. פורעים בני מיעוטים שהיו במקום זיהו כי מדובר ביהודי, והחלו לסגור סביב רכבו. על פי מכתבו של עו"ד בלייכר למשטרה, תוך שניות החלו הפורעים לתקוף את רכבו באבנים, משטחי עץ וחפצים שונים.

"הילדים היו צריכים להיות איתי באותו יום ברכב"
"הילדים היו צריכים להיות איתי באותו יום ברכב"צילום: חוננו

הרכב ניזוק קשות, והוא עצמו נפצע מהזכוכיות שהתנפצו. "בנס לא הצליחו הפורעים לפגוע במרשי פגיעה בנפש, והוא הצליח להמשיך בנסיעה לביתו", ציין עו"ד בלייכר. "בימים הנוכחיים עוברים תושבי העיר היהודים בכלל ותושבי שכונה זו בפרט, תקיפות אנטישמיות חמורות, נגדן יש לפעול באגרוף ברזל וללא פשרות".