טראמפ
טראמפצילום: Carlos Barria, REUTERS

מועצת הפיקוח של פייסבוק הודיעה היום (ד') כי חשבון הפייסבוק של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לא יחזור לאוויר.

החשבון הפופולרי של טראמפ שימש כאמצעי הפצה למסרים שלו בעת כהונתו כנשיא, עבור מיליוני העוקבים שלו.

לצד הגיבוי לחסימת טראמפ לצמיתות, המועצה השמיעה ביקורת חריפה על תקופת הזמן הבלתי-מוגבלת שלא תואמת את מדיניות פייסבוק. המועצה קבעה כי פייסבוק צריכה להעריך מחדש תוך שישה חודשים האם נשקפת סכנה מהחשבון של טראמפ, ואז להחליט האם להחזיר אותו, להשעות אותו לתקופה מוגדרת או למחוק את החשבון לתמיד.

בהודעה נכתב: "תפקידה של פייסבוק הוא ליצור עונשים הכרחיים ומידתיים להפרות של מדיניות התוכן שלה. ביישום עונש מעורפל וחסר סטדרנט ואז הפניית התיק למועצה המפקחת, פייסבוק מנסה להימנע מאחריות. המועצה דוחה את בקשת פייסבוק ומתעקשת שפייסבוק תחיל עונש מוגדר".

ניק קלג, סגן נשיא לענייני מדיניות בפייסבוק העולמית: "אנחנו מודים למועצה המפקחת על פייסבוק על הטיפול והתשומת לב שנתנו במקרה הזה. כעת נשקול את הנחיות המועצה ונגבש תגובה ברורה ומידתית. בינתיים, חשבונותיו של טראמפ נותרים מושעים".

הבלוג של טראמפ

בתוך כך, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ השיק בלוג חדש שבו יפרסם את דעותיו בנושאים שונים. לפני מספר שבועות הודיע דוברו של טראמפ כי הנשיא לשעבר מתכוון להשיק רשת חברתית חדשה שתתחרה בפייסבוק וטוויטר, ועדיין לא ברור האם הבלוג שפתח טראמפ הוא החלופה אותה הבטיח או רק צעד ראשון בדרך לפתיחת הרשת החברתית הגדולה.

דוברו של טראמפ, ג'ייסון מילר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הבלוג החדש של הנשיא לשעבר "אינה הרשת החברתית הגדולה אותה הבטיח". בציוץ כתב מילר כי "יהיה לנו מידע נוסף בנושא הזה בעתיד הקרוב מאוד".

גולשים שיבקרו בבלוג החדש של טראמפ יוכלו לעשות "לייקים" לפוסטים אותם יפרסם טראמפ וכן לשתף אותם בחשבונות טוויטר או פייסבוק שלהם. הגולשים יוכלו גם להירשם לבלוג של טראמפ באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני ומספר הטלפון שלהם, ולקבל התראות על פוסטים חדשים אותם יפרסם טראמפ.

הנשיא לשעבר כבר החל לפרסם פוסטים בבלוג שלו בתאריך 24 במרץ, ומתכוון לנצל את הבלוג החדש שלו על מנת להביע את דעותיו במגוון של נושאים שעומדים במרכז סדר היום הפוליטי בארה"ב.