משפחת מיטשל נגד המכונות
משפחת מיטשל נגד המכונות©2021 SPAI. All Rights Reserved.

הקורונה שפרצה שנה שעברה מצאה את נטפליקס על הגל, אחרי כמה החתמות מוצלחות של כוכבים ושמות כמו ברק אובמה ואדם סנדלר, וכמה סרטים טובים שזיכו אותה במועמדויות וזכיות באוסקר, האחרונה שבהם רק בשבוע שעבר על הסרט 'Two Distant Strangers'.

כחלק מאותה תנופה ומתוך ניסיון לשמר את הבאזז, הצהירו נטפליקס בתחילת השנה הנוכחית (למניינם) כי הם מתכוונים לשחרר סרט חדש כל שבוע. בינתיים, עושה רושם שהם עומדים בהצהרה שלוותה בהרבה רעש וצלצולים, אבל מסתבר שכדי לעמוד במשימה שירות הסטרימינג נאלץ לעשות שני דברים: להתפשר, ולקנות תוכן חיצוני. סרט הילדים החדש 'משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות' הוא דוגמה מעולה לכך.

הסרט נוצר על ידי אולפני סוני ותוכנן להיות מופץ בקולנוע כמו כל סרטי האולפן, אבל אחרי שההפצה נדחתה שוב ושוב החליטו האולפנים למכור אותו לנטפליקס שקפצה על המציאה בשתי ידיים. תו המחיר היה 110 מיליון דולר, התוצאה אפעס קצת מאכזבת.

עלילת הסרט עוקבת אחרי משפחת מיטשל: הבת קייטי שהיא גיקית שבדיוק התקבלה ללימודי קולנוע, אחיה הצעיר וחולה הדינוזאורים, אביה הטכנופוב והאמא שאיכשהו מנסה לגשר על הסדק שנפער בין קייטי לאביה.

במהלך נסיעה משפחתית מתרחשת מהפכת רובוטים בעמק הסיליקון, ומשפחת מיטשל מוצאת את עצמה במאבק נואש להציל את כדור הארץ מרובוטים מרושעים שנעזרים במכונות כביסה ושואבי אבק עם בינה מלאכותית.

יש בסרט מעט פנינים והוא מצליח להציג היטב ולהנגיש לילדים את המתח המשפחתי בין האבא לבתו המתבגרת, אבל כמו האנימציה שהיא ילדותית במכוון ונועדה להתכתב עם הסרטונים שיוצרת קייטי במחשב הביתי שלה, גם העלילה ונאום ההתפכחות של קייטי מרגישים כמו משהו שילדה יכלה לכתוב.

אבל, כמו שהתחלנו, נטפליקס התחייבו לכמות סרטים מסוימת, ומה הםם עוד כמה עשרות מיליונים רק כדי להגיד שהנה, גם השבוע עלה סרט חדש...

זה לא בהכרח הופך את הסרט לגרוע, פשוט לעוד סרט ילדים חביב ובנאלי כמוהו מוצעים כבר עשרות ומאות במדפיה הווירטואליים של ספריית הוידאו של נטפליקס. אז אם אתם כבר בעניין לראות עם הילדים סרט מצויר על משפחה לא לגמרי מתפקדת שמצילה את העולם, עדיף שכבר תראו משפחת סופר על.