בניה שראל הי"ד
בניה שראל הי"דצילום: באדיבות המשפחה

המזכרת האחרונה: משפחתו של בניה שראל הי"ד תבקש מהמשטרה לקבל בחזרה את אקדחו האישי, שבע שנים לאחר שנפל בקרב רפיח במבצע צוק איתן, כך מפרסמת העיתונאים ליטל שמש בעיתון 'ישראל היום'.

שראל נשא עמו אקדח פרטי מדגם גלוק שהחזיק ברישיון ומיקם אותו בימי המבצע בווסט האישי שלו.

רועי הראל, ששירת עם בניה ביחידת רימון מספר, "התאמנו יחד בירי ביחידה מעת לעת. אחרי ששמעתי שהוא נהרג והתפרסמה התמונה שלו בעיתון, ראיתי שיש לו את האקדח שהוא מחזיק ברישיון בווסט. אני יודע שהאקדח הזה שלו, ועכשיו צריך להשיג אותו, כי לדברים כאלה יש נטייה להיעלם".

הראל סיפר שהחל את החיפושים כשהיה במילואים בסיירת גבעתי לפני שבע שנים, שם הוא הצליח לאתר את אקדח הגלוק והווסט. "הייתי אז במילואים, הגעתי לשטחי כינוס ודיברתי עם הרס"פ. הצלחתי לאתר את הווסט והפקדתי את האקדח במשטרת באר שבע. הסברתי להם שהוא שייך לחלל צה"ל ומסרתי את הטפסים לשלום, אבא של בניה. הסברתי לו שאם הם ירצו להוציא רישיון לאקדח, הם יוכלו להוציא אותו מהמשטרה. האבא הסביר לי שהם כרגע בשבעה ושלא ייגעו בזה ושאולי בעתיד, כי עדיין קשה להם. החוק במדינה מאפשר לאפסן אקדח 18 חודשים, ואחר כך האקדח נגרע לטובת המדינה".

מאז האקדח נותר במחסני המשטרה, ובאין דורש נכנס לשירות בידי אחד השוטרים, שכן מדובר בנשק תקין לחלוטין. לאחרונה בני המשפחה נזכרו שאקדחו של בניה ז"ל הופקד במשטרה, וביקשו לממש את זכותם ולהשיב לחיק המשפחה את המזכרת האחרונה שנותרה מבנם.

רועי הראל מתאר, "השבוע קיבלתי טלפון מאחיו של בניה, יצחק, והוא הסביר לי שהם רוצים את האקדח. הייתי בטוח שהם לקחו אותו כבר לפני 4-3 שנים".