חגית משה
חגית משהיצחק קלמן

מפלגת הבית היהודי פרסמה הודעה שבה היא קוראת לנפתלי בנט, יו"ר ימינה, להקים ממשלה לאומית רחבה ככל האפשר.

''לצערנו ראש הממשלה נתניהו לא הצליח להרכיב קואליציה ומדינת ישראל בדרך לבחירות חמישיות בהן צפויה קריסה מוחלטת של מפלגות הימין ועליית שלטון השמאל שללא ספק יפגע בהתיישבות, בזהות היהודית ובסטטוס קוו הקיים בנושאי דת ומדינה'', נמסר מהבית היהודי.

''אנחנו קוראים ליו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט לפעול בכל כוחו למנוע בחירות מסוכנות אלו, ולעשות כל מאמץ להקים ממשלה לאומית רחבה ככל האפשר, כזו שתשמור על ערכי הציונות הדתית, ההתיישבות ועולם התורה כפי שהתחייבנו לבוחרים'', הוסיפו במפלגה בראשות חגית משה.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע בישיבת סיעת הליכוד שהוא מתכוון להיאבק להשארת הימין בשלטון: ''לא הולך לשום מקום, נילחם יחד עד שננצח'', אמר נתניהו לשרים ולחברי הכנסת.

ראש הממשלהתקף את כוונתו של נפתלי בנט להקים ממשלה עם מפלגות השמאל. ''בנט מנסה להסתיר את האמת - יקים ממשלת שמאל רופסת שתרכין את הראש מול הלחצים הבינלאומיים ותשיג לאחור את ההתקדמות האדירה ואת ההישגים שהבאנו'', אמר נתניהו. ''בנט ושקד אחראים להונאה הגדולה מקום המדינה''.

"שמעתי את בנט אומר אתמול שהממשלה שהוא מתכוון להקים תהיה ממשלת אחדות שלא תטפל בנושאים שנויים מחלוקת, אז במה היא תטפל? היא לא תילחם בהסכם הגרעין עם איראן? היא לא תגן על ההתיישבות?", שאל ראש הממשלה.

נתניהו שיבח את ח"כ עמיחי שיקלי מימינה שהודיע כי לא יתן יד להקמת ממשלה עם השמאל. "בניגוד לבנט, שיקלי מחויב להבטחת המפלגה לבוחרים. הוא אדם אמיץ עם יושרה וערכים. המכתב שלו מכונן".

''כמו שהוא עשה את הדבר הנכון, כך גם שקד וחברים נוספים בימינה צריכים לפעול. אם שקד ושאר חברי ימינה יצביעו נגד ממשלת שמאל - הם יקנו את עולמם ברגע אחד", טען ראש הממשלה.

''בנט יושב כבר חודש עם לפיד כל יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הימין מהשלטון. אם חברי הכנסת של ימינה באמת רוצים להקים ממשלת ימין הם צריכים להודיע שיצביעו נגד ממשלה עם לפיד והשמאל, בדיוק כפי שהבטיחו בבחירות. אם איילת שקד תעשה זאת היא תקנה את עולמה, ואם תעשה אחרת היא תאבד את עולמה ברגע אחד.

''אם יעשו זאת, אני ואתם יודעים שנקים ממשלת ימין בלי בחירות נוספות תוך זמן קצר, כי יצטרפו עוד חברי כנסת נוספים מימין".

נתניהו הוסיף: ''אנחנו עומדים מול שפל גדול - ניסיון להקים ממשלת שמאל בקולות הימין. אנחנו עומדים מלוכדים מול הניסיון הזה. אני מודה לכל חברות וחברי הליכוד ולכל ראשי סיעות הגוש, על העמידה המשותפת, האיתנה, ועל הנחישות במאבק הצודק והנכון שאנו מנהלים יחד על עתיד המדינה''.