גפני, דרעי וליצמן
גפני, דרעי וליצמןצילום: חזקי ברוך

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי הגיב הערב (חמישי) לכוונתו של נפתלי בנט להקים ממשלה עם מפלגות השמאל ויאיר לפיד.

''חודש שלם עשינו הכל, ויתרנו על כבודנו כדי שנוכל להקים ממשלת ימין כפי שהבטחנו לבוחרים. לא חיפשנו כיסאות. לא ביקשנו תפקידים. הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי שימינה שהבטיחה להקים ממשלת ימין תוכל להצטרף", סיפר דרעי.

''אני אומר בוודאות: אם נפתלי ו׳ימינה׳ היו באים איתנו עם הגוש היינו מגיעים ל-61 ויותר . כל מה שהיה חסר זו הסכמה. היה טיוטת הסכם. לצערי נפתלי לא עשה את זה״, אמר יו"ר ש"ס.

דרעי המשיך: "באנו בשם הציבור החרדי לומר שאנחנו חרדים מאוד שאביגדור ליברמן הרודף הגדול ביותר של הדת הוא אמור להיות שר האוצר. חרדים מכך שמרצ ומירב מיכאלי ויש עתיד הם הרוב בממשלה הזו. אנחנו חוששים מאוד מה יקרה לאופי היהודי של מדינת ישראל".

״אנחנו חרדים מה יקרה לעולם התורה, להתיישבות. אני פונה אליך נפתלי, הגענו להסכם כמעט חתום. יש 28 ימים, זה לא יביא לבחירות, ממשלת ימין לקום - ברגע שידעו שאין אופציה לממשלת שמאל. אני יודע שיש דם באמצע אבל אתה יודע שאנחנו לא צד. אל תעשו נתק בין החרדים למה שאתם מייצגים״, ביקש יו"ר ש"ס.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בהצהרה במשכן הכנסת: ״הציבור החרדי יודע לנצח ולא להתגאות. אנחנו יודעים להפסיד ולא להתייאש. אנחנו לא סובלים שחושבים שאנחנו טיפשים. יושב בנט ומנהל מו״מ עם לפיד כדי לעשות ממשלה שהיא ממשלת שנאה, ממשלה אנטי דתית. והוא ושקד באים ואומרים שהפכו אבן על אבן כדי להקים ממשלת ימין. למה אתם עובדים עלינו?״.

גפני תקף בחריפות את בנט: ''הוא עשה לנו את זה כבר פעם אחת, הוא ושקד שהלכו עם לפיד. מה עשיתם? זו הולכת להיות ממשלה אנטי ארץ ישראל. הטפתם לי השמאלני, הטפתם לי מוסר על ארץ ישראל, מה תעשה הממשלה הזו? מה יעשה הורוביץ? מה תעשה מיכאלי? ישמרו על ארץ ישראל? זו הולכת להיות ממשלה אנטי דתית.

''אני אסמוך על בנט שישמור על ארץ ישראל? על הדת? אבל אנחנו יודעים את האמת. אני מצטרף לקריאתו של הרב דרעי. לא מתביישים להגיד עלי שאני שמאלן. 33 שנה אני הולך רק עם הימין. שנאה בין ביבי לבנט וסער זה חשוב יותר מארץ ישראל והתורה הקדושה".