הרבנית מלכה בינה
הרבנית מלכה בינהצילום: מתן

עיטור הכבוד "יקיר ירושלים" הוענק הערב (חמישי) לרבנית מלכה בינה, מייסדת "מתן - מכון תורני לנשים" לאחר 32 שנות פעילות שיסודן בבירת ישראל, ירושלים.

העיטור הוענק לרבנית בינה על ידי ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, כשבקהל נוכחים בעלה הרב אהרן בינה, ראש ישיבת נתיב אריה, וחמשת ילדיהם.

בשלושת העשורים לפעילותו, בית המדרש הפעיל של "מתן" העמיד דור של מנהיגות תורניות, תלמידות ומרצות ומספר רב של מרכזי מתן ברחבי הארץ.

הוועדה שהעניקה לרבנית את האות, כתבה בנימוקיה: "על הקמת "מתן" – מכון תורני לנשים אשר נועד לשמש מוסד ללימודי תורה לתלמידות רבות מגיל העשרה ועד נשים מבוגרות, על פעילותה הרבה בתחום העצמת הנשים בעיר ועל קידום הוראת לימודי הקודש במגוון מוסדות בעיר מוענק לה עיטור הכבוד יקיר ירושלים".

הרבנית מלכה בינה אמרה לאחר קבלת העיטור: "לפני 32 שנים, בסלון קטן בשכונת רחביה נולד החזון. קבוצת הנשים שעסקה בתורה שבע"פ הלכה והתרחבה במשך שלושה עשורים והיוותה את אבני היסוד של מפעל חיי, 'מתן'. אני מודה לראש עיריית ירושלים מר משה ליאון ולוועדה שבחרה בי לקבל את העיטור. ירושלים זו העיר שבה בחרתי להתחיל את פעילותי, והיא גם לבו הפועם, הרוחני והגשמי, של עם ישראל".