משרד המשפטים
משרד המשפטיםצילום: Yossi Zamir/Flash90

המשטרה תגברה את האבטחה סביב מבנה משרד המשפטים ברחוב צאלח א-דין במזרח ירושלים, בעקבות ההתפרעויות האחרונות בשכונת ''שמעון הצדיק'' (שייח' ג'ראח).

בנוסף תוגברה האבטחה סביב שלוחות משרד המשפטים המטפלות בנושא הקרקעות בשכונה.

כזכור המהומות של ערביי האזור נערכות בשבועות האחרונים במחאה על החלטת בית המשפט המחוזי להתיר קניית בתי ערבים בשכונה על ידי יהודים גם במחיר פינוי משפחות ערביות שהתגוררו בבתים עשרות שנים.

אמש התפרעו עשרות ערבים ליד לשכתו הפרלמנטרית של ח"כ איתמר בן גביר בשכונת שמעון הצדיק. הפורעים תקפו באבנים וחפצים יהודים שעמדו לצד הלשכה, וגם הציתו רכב של יהודים, על רקע הסכסוך המתמשך בין ערבים ליהודים בימים האחרונים, בשל הכוונה לפנות משפחות ערביות מהשכונה.

היהודים במקום תועדו עם אקדחים שלופים, מחפים אחד על השני. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום ועצרו שבעה ערבים בחשד להפרת סדר ותקיפת שוטרים.

הבוקר (שישי) הוציא בן גביר את לשכתו מהשכונה בעקבות מגעים עם לשכת ראש הממשלה שהובילו להצבת נוכחות משטרתית קבועה במקום.

לאורך כל הלילה התנהלו שיחות בין לשכת ראש הממשלה לחבר הכנסת בן גביר, זאת על רקע הקמת הלשכה הפרלמנטרית שלו וההתפרעויות הקשות של ערביי השכונה בשבועות האחרונים.

ראש הממשלה נתניהו ביקש מבן גביר לפנות את הלשכה, וזאת לאור הערכות מצב כי הקמת הלשכה עשויה לגרור מהומות נוספות.

כתנאי לעזיבתו את המקום, בן גביר דרש נוכחות משטרתית קבועה במתחם המותקף עד סוף הרמאדן. לדברי בן גביר, השוטרים שנשארו בלילה נשארו רק בגלל נוכחותו, ולא ייתכן שבכל לילה המשטרה תפקיר את תושבי המקום שיהיו חשופים להמשך התקיפות, לזריקות אבנים ולפגיעה ברכוש.

בן גביר תיאר לנציגי ראש הממשלה את המצב בשכונה, את תקיפות הערבים כלפי נשים וילדים במשך כל השבוע האחרון, ואת אזלת ידה של המשטרה. במהלך הלילה סירבו אנשי לשכת ראש הממשלה לתנאי הנוכחות קבועה, והסכימו לחזק את הנוכחות המשטרתית בלבד. בתגובה, הודיע בן גביר כי הוא יישאר במתחם לשבת.

כאמור, הבוקר סוכם עם לשכת רה"מ והשר לביטחון פנים, כי בכל שכונת שמעון הצדיק ובמתחם תהיה נוכחות קבועה משטרתית עד סוף הרמאדן, כאשר אחרי הרמאדן תיעשה הערכת מצב מחודשת.

בן גביר מסר בתגובה: "אחרי שבוע שלם של תקיפות כלפי יהודים ואוזלת יד של המשטרה אילצנו את המשטרה להגיע לאבטח אותי. אני מברך על הסיכום ושמח שסוף סוף המשטרה תאבטח את תושבי שכונת שמעון הצדיק".