בני גנץ
בני גנץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

אנחנו עושים הכל כדי שתקום ממשלה ישרה ויציבה- הגיע הזמן. כמו כל שבוע, כמה מילים ממני אליכם.
בסיכום השבוע הזה אפשר להגיד שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. אחרי כמעט שנה של קרב בלימה מול נתניהו.

אחרי שמנענו חסינות, פסקת התגברות, את קידום מזימת אפריל והרס הדמוקרטיה. אחרי ששמרנו על משרד המשפטים ושומרי הסף. אני מקווה מאוד שישראל תצא בקרוב לדרך חדשה. נפגשתי היום עם יו׳׳ר ימינה נפתלי בנט ויו׳׳ר יש עתיד יאיר לפיד- ואני מתכוון לעשות כל שיידרש כדי לסייע לחיבור לקרות, בכדי שנוכל להקים כאן ממשלה ישרה שתשרת את כל האזרחים.

הבוקר הנחתי במזכירות הממשלה כשר המשפטים את הצעת המחליטים לוועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון. הוועדה חשובה לא כדי לערוף ראשים, אלא למען שמירה על החיים. היא אינה מכוונת נגד גופי ההצלה והמשטרה שאנשיהם פעלו בשטח בגבורה- אלא תבחן את הדרך שניקח אחריות על אחד האסונות האזרחיים הגדולים ביותר שהיו כאן, וכדי למנוע את האסון הבא. אני מאוד מקווה שראש הממשלה יאפשר להעלות את ההצעה בישיבה ייעודית לאסון הגדול, וגם אם תוחלף ממשלה, אמשיך לפעול בכדי שהצעת המחליטים הזו תקודם ותאושר ותוקם ועדת חקירה ממלכתית.

השבוע סיירתי באוגדת איו׳׳ש וקיימתי הערכת מצב בעקבות הפיגוע שבו נרצח יהודה גואטה זיכרונו לברכה, ורק הבוקר סיכלו לוחמי מג"ב וצה"ל פיגוע נוסף במעבר סאלם. בעת הזו, אני מוביל מדיניות ביטחונית אחראית ולא מתלהמת- אך נחושה. הכוחות הונחו להעלות דריכות, ולהגיב באופן מקצועי ותקיף לכל אירוע מבצעי כפי שקרה הבוקר. אויבינו יודעים היטב את כוחנו, הם גם יודעים היטב שישראל שומרת על חופש הפולחן ועל הסטטוס קוו בכלל, וביתר רגישות ברמדאן ובחגים המוסלמים. לצד זאת, *כל ניסיון לנצל את התקופה הקדושה למוסלמים לצרכים פוליטיים פנימיים או חיצוניים- תתקל בתגובה נחרצת של מערכת הביטחון וצה"ל.

בסיום השבוע הזה, אני גאה לומר שכפי שהבטחתי, נעלה בממשלה ביום ראשון את רפורמת "נפש אחת" עליה עבדנו בשבועות האחרונים. לא יחטטו יותר בעברם של לוחמים, יוגדל כוח האדם שנותן מענה ישיר לנכים באגף השיקום, יינתן דגש מיוחד לנפגעי פוסט טראומה ובני משפחותיהם. מדובר במהלך היסטורי סביב נושא שעשרות שנים נדרשת בו רפורמה, ואני מבקש להודות לכל מי שצועד איתנו בדרך הזו- לארגון נכי צה"ל, למשרד האוצר, לראש הממשלה וכמובן לשר ביטון, לכל אנשי משרד הביטחון ולזיו שילון שלקחו על עצמם משימה משמעותית- ומביאים אותה בזמן קצר לביצוע. *אנחנו נדאג לממש את הרפורמה הזו וניקח אחריות למען אחינו שנפצעו בגופם ובנפשם.

לקראת סוף השבוע, נישא תפילה להחלמתו של איציק סעידיאן שליבי איתו ועם משפחתו האצילית.