נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: אריאל זנדברג

עדכון ממני אליכם, קצת לפני כניסת השבת. אתה יכולים לתאר לעצמכם שאלה ימים מורכבים עבורי.

זה לא נעים לעמוד במרכז מתקפה מאורגנת. לקחתי על עצמי תפקיד קשה, קשה מאוד, של מי שינסה - לא בטוח שיצליח - לעצור את הסיחרור הפוליטי שישראל נקלעה אליו אחרי ארבע מערכות בחירות בלי הכרעה - ולהקים ממשלה שתחזיר את המדינה למסלול ותעבוד עבור האזרחים.

אני רוצה להדגיש שני דברים: ראשית, זו לא היתה הבחירה הראשונה שלי. הלכתי בכל הכח עם נתניהו מהרגע שקיבל את המנדט. נתניהו נכשל. הוא לא הצליח לשכנע את סמוטריץ' להיכנס, והשאר ידוע. אנחנו עומדים בפני שתי אופציות, בחירות חמישיות או נסיון כן להקים ממשלה רחבה. שנית, אני מדגיש שמדובר בנסיון. האווירה אמנם טובה, אבל הפערים לא פשוטים לגישור. אני חושב שמיותר לציין שאני מוכן ללכת רחוק ולשלם מחיר פוליטי אישי ב״בייס״ שלי ובלבד שתקום ממשלה.

העיקרון המארגן שלה יהיה פשוט - רצון טוב, והבנה שלא את כל הסוגיות שבמחלוקת בין ימין לשמאל כבר יותר משבעים שנה חייבים לפתור עכשיו. אפשר להסכים שלא להסכים. אבל - יש עקרונות ליבה שאני לא מוכן לוותר עליהם וקווים אדומים שלא אעבור. אלה לא ימים קלים. אני יודע מאין באתי ולאן אני הולך, ואני נחוש למצות את הנסיון הזה עד סופו, אבל זה לא פשוט כשאנשים שהלכת איתם כברת דרך, שגידלת אותם פוליטית, משתמשים נגדך במלים קשות שאני אפילו לא רוצה לחזור עליהן.

אני קורא לחבריי בימין: אפשר לא להסכים, אבל סוג השיח המתלהם הזה, הזה הוא בדיוק הסיבה שהציבור לא נותן לנו רוב, פעם אחרי פעם. הציבור מאס בסגנון הזה, בהשתלחות האישית, בסימון בוגדים, בהאחזות בשלטון בכל מחיר. יום ירושלים בפתח, ואני רוצה להחזיר את כולנו, גם את מי שלא נולד אז, לרגע שחרור הכותל.

לחיל והרעדה שאחזו בכולנו, במדינה הקטנה שניצלה בנס פלאי מחורבן. ימין, שמאל, מרכז, ספרדים, אשכנזים, חילונים, דתיים - אחים אנחנו. אנחנו בנקודה שבה עלינו לבחור - להמשיך להכות אחד בשני עד שהמדינה תשבר, או להתחיל לתקן. אינני יודע אם אצליח, אבל אני יכול להבטיח לכם, שאני, בכל כוחי, אנסה לתקן. שבת שלום, נפתלי בנט